W Warszawie odbyła się konferencja prasowa Baic Auto Polska oraz Asian Automotive Distribution Center (AADC), wyłącznego importera marek: KGM (wcześniej SsangYong), Forthing i Kove, który ogłosił wprowadzenie na nasz rynek kolejnych marek: DFSK oraz Foton.
Podczas spotkania podsumowano wyniki sprzedaży za 2024 r., przedstawiono plany rozwojowe poszczególnych marek na najbliższe miesiące, a także pokazano dwa modele motocykli Kove.
BAIC
W ramach strategii wzrostu BAIC planuje zwiększyć swoją obecność w Europie, rozszerzając listę krajów sprzedaży, i zrealizować ambitny plan marki, aby sprzedaż była na poziomie około 20-30 tys. egzemplarzy rocznie. Polska wydaje się być strategicznym punktem dla ekspansji BAIC-a w Europie. W roku 2024 marka BAIC sprzedała 1 731 pojazdów, co daje jej 0,31% udziału w rynku. Do końca br. zamierza zwiększyć liczbę dealerów do 28.
W 2024 roku na nasz rynek wjechały modele: BEIJING 5 i BEIJING 7 odpowiednio w segmentach C-SUV i D-SUV oraz BEIJING 3 w segmencie ekonomicznym. Rok 2025 przyniesie kilka nowości, w tym największy model hybrydowy (MHEV) z napędem 4×4 BJ60 oraz mniejszy, również hybrydowy (HEV) BJ30.
Na tle konkurencji BAIC wyróżnia się przystępną ceną przy zachowaniu wysokiego standardu wyposażenia i nowoczesnych technologii. Model BJ60 jest oferowany od 259 900 zł (brutto), a BJ30 od 184 900 zł (brutto).
KGM
Zacznijmy od przypomnienia, że SsangYong zmienił nazwę na KGM (Korean Genuinely Made, czyli oryginalnie wyprodukowane w Korei). W 2024 r. marka zanotowała wzrost sprzedaży o 30% r/r. Stawia ona na nową jakość i solidność. Flagowym modelem KGM jest Actyon, którego konstrukcja wykonana została w 78% ze stali o zwiększonej wytrzymałości. Gwarantuje to nie tylko bezpieczeństwo, ale i trwałość. Jest tu również intuicyjny interfejs użytkownika, podwójny wyświetlacz z nawigacją, panoramiczny szyberdach oraz klapa bagażnika uruchamiana ruchem stopy. Poziom hałasu obniżono o 10 db, a także wyposażono samochód w nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego.
Samochód sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży. Wnętrze jest obszerne, na pokładzie mamy sporo praktycznych schowków i pojemny bagażnik (1568 l).
Firma podkreśla też swoje 70-letnie doświadczenie w branży, co buduje zaufanie wśród potencjalnych klientów. Na rok 2025 KGM zapowiada m.in. start produkcji Actyona z napędem HEV oraz pick-upa O100.
BAIC
W ramach strategii wzrostu BAIC planuje zwiększyć swoją obecność w Europie, rozszerzając listę krajów sprzedaży, i zrealizować ambitny plan marki, aby sprzedaż była na poziomie około 20-30 tys. egzemplarzy rocznie. Polska wydaje się być strategicznym punktem dla ekspansji BAIC-a w Europie. W roku 2024 marka BAIC sprzedała 1 731 pojazdów, co daje jej 0,31% udziału w rynku. Do końca br. zamierza zwiększyć liczbę dealerów do 28.
W 2024 roku na nasz rynek wjechały modele: BEIJING 5 i BEIJING 7 odpowiednio w segmentach C-SUV i D-SUV oraz BEIJING 3 w segmencie ekonomicznym. Rok 2025 przyniesie kilka nowości, w tym największy model hybrydowy (MHEV) z napędem 4×4 BJ60 oraz mniejszy, również hybrydowy (HEV) BJ30.
Na tle konkurencji BAIC wyróżnia się przystępną ceną przy zachowaniu wysokiego standardu wyposażenia i nowoczesnych technologii. Model BJ60 jest oferowany od 259 900 zł (brutto), a BJ30 od 184 900 zł (brutto).
DFFSK
DFSK to chiński producent samochodów, należący do Sokon Groupe, który właśnie debiutuje w Polsce.
Jednym z flagowych modeli jest DFSK E5, najtańszy PHEV dostępny na polskim rynku. Ten hybrydowy SUV oferuje zasięg do 1150 km w trybie hybrydowym oraz 87 km wyłącznie na prądzie. Wyposażony w silnik benzynowy o mocy 102 KM oraz elektryczny generujący 177 KM, E5 zapewnia łączną moc 217 KM. Ceny tego modelu startują od 153 900 zł i producent daje na niego gwarancję na 6 lat lub 150 tys. km.
DFSK FX 600 natomiast to 7-osobowy SUV z segmentu D, który łączy komfort i przestronność z zaawansowanymi technologiami. Jest najtańszy w swoim segmencie – jego cennik rozpoczyna się od 139 900 zł, a do tego ma gwarancję na 7 lat lub 150 tys. km.
Na polskim rynku DFSK zaoferuje również modele C31 i C32, odpowiednio LCV z zabudową skrzyniową i LCV DoubleKab z taką samą zabudową. Ceny tych pojazdów to odpowiednio 81 200 zł (netto) i 84 500 zł (netto), a gwarancja udzielana jest na 4 lata lub 100 tys. km.
Do końca 2026 r. firma planuje otworzyć 25 salonów dealerskich, a jej cele sprzedażowe są imponujące – 1100 pojazdów w roku 2025, 2000 w 2026 i 3000 w 2027.
Foton
Foton, reprezentant Grupy BAIC na globalnym rynku pojazdów użytkowych, debiutuje na polskim rynku. Łącznie od 1996 r. firma wyprodukowała ponad 11 mln pojazdów i jest to największy producent samochodów użytkowych w Chinach. Sieć sprzedaży Fotona obejmuje ponad 2 tys. punktów poza granicami Chin, a pojazdy marki eksportowane są do ponad 110 krajów na całym świecie.
Szczególnym zainteresowaniem cieszą się pick-upy Tunland: G7, V7 oraz V9, oferujące nowoczesną technologię, komfort i niezawodność. W Polsce, gdzie zainteresowanie pick-upami rośnie, Foton ma szansę zaznaczyć swoją obecność.
Ceny modeli Tunland rozpoczynają się 109 900 zł (netto) za wersję z manualną skrzynią biegów, natomiast prognozowana cena najdroższej wersji (MHEV, 4×4, automat) to 189 900 zł (netto). Porównując z konkurencją (np. Ford Ranger, Toyota Hilux) i biorąc pod uwagę wyposażenie, Foton wydaje się więc atrakcyjną propozycją.
Forthing
Pod koniec 2024 r. na naszym rynku pojawiły się modele dwa marki Forthing: T-Five, U-Tour. Na rok bieżący zapowiedziano wprowadzenie kilku nowych modeli oraz wersji hybrydowych, m.in T-Five HEV, U-Tour HEV, V-Tour HEV, V-Tour PHEV oraz flagowego modelu S-Seven EREV.
Modele TFive oraz UTour MY 25 wyposażone zostały m.in. w łączność Android Auto/Apple Carplay, adaptacyjny tempomat oraz zaawansowane systemy ADAS, wspierające bezpieczeństwo jazdy, w tym LKA (Lane Keeping Assist), LDW (Lane Departure Warning), FCW (Forward Collision Warning), TJA (Traffic Jam Assist).
T-Five HEV ma napęd hybrydowy o łącznej mocy 245 KM i pojemność baterii 2 kWh, V-Tour HEV oferuje ponadto 7-miejsc, co może być ciekawą propozycją dla dużych rodzin i osób ceniących przestrzeń. Model V-Tour PHEV zapewnia do tego większą pojemność baterii (20,1 kWh), a także bogatsze wyposażenie.
Flagowym modelem jest S-Seven EREV o mocy 217 KM (moment obrotowy 310 Nm), z zasięgiem EV 235 km (bateria 28,4 kWh) oraz maksymalnym zasięgiem nawet 1250 km.
Forthing T-Five HEV kosztuje 159 900 zł, natomiast ceny pozostałych modeli tej marki powinny zostać podane wkrótce. Firma ma już 20 dealerów i w 2025 r. planuje dalszy rozwój sieci sprzedaży.
Tekst i zdjęcia: Jolanta Stypułkowska