Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020 – piękno i moc w nowej odsłonie

Pół roku po premierze Giulii i Stelvio po face liftingu, Alfa Romeo zaprezentowała odświeżone sportowe wersje tych modeli. Oba samochody w topowej odmianie Quadrifoglio, oprócz lepszych osiągów, oferują także nowe, specjalne wyposażenie oraz szereg innowacji w zakresie technologii, mobilności i bezpieczeństwa.

Marka Alfa Romeo, która w tym roku świętuje 110 lat od momentu założenia, od samego początku wyróżniała się wyjątkową zdolnością dominacji zarówno na torze, jak w motoryzacyjnych konkursach piękności. Nowe wersje Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM, zostały wzbogacone o nowy system informacyjno-rozrywkowy z wyświetlaczem dotykowym i nowym interfejsem użytkownika, prezentującym osiągi i systemy autonomicznej jazdy. Zmiany są również widoczne w przeprojektowanej konsoli środkowej i zewnętrznych elementach nadwozia.

Kolejny krok naprzód

Jak zawsze, nawet przy wyłączonym silniku, odnowione Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY20, są wizytówką marki Alfa Romeo: jeszcze lepszych osiągów, zwycięskiego DNA i niepowtarzalnego włoskiego stylu. Dopełnieniem odnowionej gamy jest mieszanka rozwiązań technicznych i wydajnościowych – to samochody, które stanowią najbardziej wyrafinowany wyraz funkcjonalnego i typowo włoskiego designu. Plasujące się na szczytach swojej kategorii osiągi, zapewnia potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i dysponujący mocą aż 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr/min. Za przekazanie napędu na koła odpowiada system Alfa™ Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4. 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów jest skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności, komfortu i łatwości prowadzenia we wszystkich warunkach eksploatacji, ale to w trybie RACE samochody pokazują swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów w zaledwie 150 milisekund. Każda Quadrifoglio jest wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności z jazdy i zapewniania kierowcy ekscytujących wrażeń za kierownicą: aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, selektor AlfaTM DNA Pro z trybem RACE, aerodynamiczny wysuwany spoiler AlfaTM Active Aero splitter w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu AlfaTM Chassis Domain Control, który stale monitoruje samochód i zapewnia odpowiednie warunki zarówno dla samochodu, jak i kierowcy, pozwalając maksymalnie wykorzystać osiągi Giulii i Stelvio Quadrifoglio. Doznania akustyczne, które towarzyszą kierowcy podczas jazdy,  zapewnia układ wydechowy Dual Mode z czterema końcówkami wydechu, który w trybie RACE staje się jeszcze bardziej agresywny i ekscytujący. Wraz z edycją MY20, klienci będą mieli możliwość doposażenia swojej Giulii i Stelvio Quadrifoglio w nowy układ wydechowy Akrapovič,, wykonany z tytanu i charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym brzmieniem.

Jakość i styl

Wnętrze z przeprojektowaną konsolą środkową robi wrażenie zarówno pod względem wizualnym, jak i dotykowym, oferując nowe dodatkowe schowki na przedmioty. Nowością jest też nowe wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów obszyte skórą oraz nowa kolorystyka pasów bezpieczeństwa teraz dostępnych nie tylko w kolorze czarnym, ale do wyboru również w kolorze czerwonym lub zielonym. Wkrótce sportowe fotele elektrycznie regulowane będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co daje nową możliwość personalizacji auta. Standardem od dawna są sportowe fotele w połączeniu skóry i Alcantary, a opcjonalnie można doposażyć wersję Quadrifoglio w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego. Nowa technologia pokładowa zastosowana w Quadrifoglio MY20 obejmuje całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem. Wśród ekskluzywnych, nowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, dedykowane ekrany, które pozwalają sprawdzić w rzeczywistym czasie status samochodu: temperaturę głównych urządzeń mechanicznych, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie turbo i moc wykorzystywaną w czasie rzeczywistym, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i maksymalnej prędkości. Jeśli chodzi o nowości stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio wprowadzono nowe tylne przyciemniane światła LED oraz błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla wersji Quadrifoglio. 

Zaawansowany poziom autonomicznej jazdy

Wraz z Giulią i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną  jazdę samochodem, opracowany we współpracy z firmą Bosch. Rozwiązania te nie zmniejszają przyjemności prowadzenia i włączają się jedynie w celu zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa i zwiększenia komfortu w korkach ulicznych czy też na dłuższych trasach. To najwyższy poziom autonomicznej jazdy zapewniający równowagę między przyjemnością prowadzenia, a systemami wspomagania: (ADAS 2), który z definicji jest osiągany, kiedy samochód potrafi samodzielnie kontrolować w określonych warunkach przyspieszenie, system hamulcowy i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne wymagające ciągłego monitorowania przez kierowcę. We wszystkich przypadkach kierowca powinien być oczywiście czujny i zawsze trzymać ręce na kierownicy.

Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa Quadrifoglio MY2020:

Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża ze swojego pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzegając kierowcę poprzez sygnały dźwiękowe, wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.

Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.

Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim innych samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą i bezpieczną jazdę.

Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytanych znaków drogowych: jeśli kierowca akceptuje wybór, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.

Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również obszary  boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także, regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.

Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.

Kolory łączące tradycję z komunikacją

Podczas międzynarodowej prezentacji nowych modeli Giulia i Stelvio MY20 dla przedstawicieli mediów, oprócz przedstawienia licznych nowości, wyjaśniono ewolucję zastosowania logiki kolorów.

Projektanci Alfa Romeo zmienili swoje podejście do koloru, stosując jeszcze bardziej emocjonalną strategię, która grupuje kolory nadwozia według „klasy”, a nie tylko technologii. Istnieją cztery kategorie: Competizione, z oczywistymi odniesieniami do sportowej tradycji marki, Metal, podkreślające dynamicznego ducha marki, Solid, dla osób poszukujących przystępnej wartości i Old Timer, która przywołuje dziedzictwo Alfy Romeo.

Nowe kolory Old Timer to: czerwień 6C Villa d’Este, kolor ochry Ochre GT Junior oraz nowa zieleń Montreal Green, która zadebiutuje w Quadrifoglio MY20. Ten ostatni odcień jest hołdem dla jednej z ikon marki, Alfy Romeo Montreal, wprowadzonej na rynek 50 lat temu. Wybór kolorów, oparty na dogłębnej analizie i innowacyjnych efektach, był zawsze jedną z wyróżniających cech Alfy Romeo: gama Old Timer nawiązuje do prestiżowego dziedzictwa połączonego z innowacjami w dziedzinie technologii. W laboratoriach Alfa Romeo nieustannie analizuje się nowe efekty, nowe pigmenty i nowe techniki nakładania lakieru, by podkreślić rzeźbiarski efekt kształtów Giulii i Stelvio. Kolory, związane z dziedzictwem kulturowym i historycznym marki, są ściśle związane z Włochami. Paleta barw idealnie wpasowuje się zatem w kontekst architektoniczny najwspanialszych przykładów architektury we Włoszech, w wizualnym dialogu między samochodem a krajem, na którym opiera się najnowsza kampania marketingowa przygotowana we współpracy z AD Italia, miesięcznikiem Condé Nast, luksusowym magazynem o architekturze, sztuce, wzornictwie i stylu. 

Ekskluzywna linia akcesoriów Quadrifoglio by Mopar®

By podkreślić sportowy charakter Alfy Romeo Giulia i Stelvio, marka Mopar® stworzyła nową i prestiżową linię akcesoriów Quadrifoglio, która zachwyca ekskluzywnym i wyjątkowo wydajnym układem wydechowym opracowanym we współpracy z firmą Akrapovič, zestawem oksydowanych opraw reflektorów tylnych i ekskluzywnym lakierem. Ponadto, powszechne zastosowanie włókna węglowego, lekkiego i bezpiecznego materiału, poprawia aerodynamikę, osiągi i stosunek masy do mocy, a także podkreśla elegancką, odważną estetykę dwóch kultowych modeli Alfy Romeo. W ramach ekskluzywnej linii akcesoriów dostępne są również wykończenia przedniego grilla w kształcie litery V, obudowy lusterek zewnętrznych i  spojler tylny wykonany z włókna węglowego.

(TSz)
Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *