Nowa unijna strategia dotycząca pojazdów dostawczych i ciężarowych

Nowa strategia dotycząca klimatu opracowana przez Komisję Europejską i Parlament Europejski zakłada dalsze obniżanie emisji szkodliwych substancji przez pojazdy dostawcze i ciężarowe oraz zaprzestanie wspierania sprzedaży aut z silnikiem Diesla.

Plan zakłada m.in. obniżenie emisji dwutlenku węgla przez lekkie samochody dostawcze do 68 g/km do 2025 r. Według szacunków, koszt wyprodukowania jednego pojazdu wzrośnie o ok. 4000 euro.

Komisja Europejska wzywa do zaprzestania promowania samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Zamiast tego państwa zrzeszone w Unii Europejskiej mają wspierać zakup aut użytkowych o zerowej emisji.

Komisja Europejska przyspieszy w trakcie tej kadencji prace nad nowymi normami dot. dwutlenku węgla, po czym rozpocznie konsultacje społeczne. Komisja zajmie się także pojazdami ciężarowymi, które odpowiadają za ¼ dwutlenku węgla emitowanego przez cały transport europejski.

Źródło: Fleet Europe