Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi liderem sprzedaży samochodów elektrycznych

Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał już ponad 540 tysięcy samochodów elektrycznych na całym świecie. Historia rozpoczęła się w grudniu 2010 roku wraz z premierą Nissana Leaf – pierwszego samochodu elektrycznego dostępnego masowo.

Leaf do dziś jest liderem sprzedaży w tym segmencie z wynikiem ponad 300 tysięcy aut. Samochód w 2017 roku doczekał się następcy: większy zasięg, wiele nowości technologicznych i mocno odświeżony wygląd to atuty nowego modelu. Do dziś do fabryki wpłynęło ponad 40 tysięcy zamówień z całego świata na odświeżony model.

Oprócz Leaf’a, Nissan ma w swoim portfolio dostawczego lub osobowego NV200. Pod koniec zeszłego roku samochód doczekał się wersji z większa baterią dającą dodatkowe 100 km zasięgu.

Również Renault ma się czym pochwalić na polu elektromobilności. Marka od 2011 roku sprzedała ponad 150 tysięcy elektryków, a Renault Zoe był w 2017 roku najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie. Renault to także lekkie elektryczne pojazdy użytkowe, a wśród ich takie modele jak: Twizy Cargo, ZOE, Kangoo Z.E. i Master Z.E. W sumie francuski producent ma dziś prawie 24% europejskiego rynku pojazdów EV.

Portfolio modeli zgodnie z zapowiedziami koncernu ma się dalej dynamicznie rozwijać. Do 2022 roku pojawi się 12 nowych całkowicie elektrycznych samochodów oraz 40 modeli z technologią autonomicznej jazdy.

Źródło: eco-driving.info, Renault