Opel będzie podawał rzeczywiste wyniki zużycia paliwa

Opel przedstawił program inicjatywy, która ma na celu zwiększenie przejrzystości i wiarygodności w kwestii emisji zużycia paliwa i misji spalin.

Opel od czerwca tego roku, oprócz oficjalnych danych informacji o zużyciu paliwa i emisji dwutlenku węgla, będzie podawał także wartości zużycia paliwa odzwierciedlające różne style jazdy zarejestrowane w cyklu WLTP.

WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) to światowa, zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich, która pozwala na uzyskiwanie powtarzalnych i porównywalnych wyników. Od 2017 r. procedura ta ma zastępować obecnie stosowaną metodę NEDC (New European Driving Cycle, nowy europejski cykl jazdy).

Pierwszym modelem, dla którego zostaną podane informacje z cyklu WLTP będzie nowa Astra. Ponadto, od sierpnia bieżącego roku Opel przystąpi do wdrażania inicjatywy doskonalenia układów selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w nowych samochodach z silnikami Diesla pod kątem obniżenia emisji tlenków azotu. Jest to dobrowolne działanie marki, wyprzedzające wprowadzenie przepisów dotyczących badania emisji w rzeczywistym ruchu drogowym (RDE), które zaczną obowiązywać od września 2017 r.

– W firmie Opel mocno wierzymy w to, że branża musi odzyskać zaufanie klientów i władz za sprawą zwiększenia przejrzystości. Opel wyraża gotowość przyjęcia wytycznych RDE, aby pokazać, że jest to możliwe – powiedział dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel. – W grudniu ogłosiliśmy, w jakim kierunku zmierzamy, a dziś informujemy o szczegółach. Proszę Unię Europejską, jak również państwa członkowskie UE i inne kraje europejskie, o przyspieszenie prac nad dostosowaniem parametrów badań i zasad interpretacji ich wyników do rzeczywistych warunków jazdy, aby przerwać obecną niepewność spowodowaną trudnościami w porównywaniu tych wyników.

Źródło: Opel