Hybrydy coraz popularniejsze w Polsce. Toyota sprzedała ich już 25 000 sztuk

Łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce przekroczyła 25 000 egzemplarzy. W ciągu pięciu
ostatnich lat roczna sprzedaż alternatywnie zasilanych modeli japońskiej marki wzrosła aż 40-krotnie i wyniosła w 2016 roku 8 364 aut.

Ostatnie 5 000 aut japońskiej marki, wyposażonych w napęd hybrydowy Polacy kupili w ciągu ostatnich 5 miesięcy. W bieżącym roku najchętniej wybieranymi modelami hybrydowymi marki są Toyota C-HR Hybrid, Auris Hybrid i RAV4 Hybrid.

W polskich salonach jest dostępnych 7 modeli Toyoty z napędem hybrydowym, począwszy od miejskiego Yarisa przez kompaktowego Aurisa z nadwoziem hatchback i kombi (Touring Sports), średniej wielkości liftbacka Prius i Prius Plug-in Hybrid, crossovera Toyota C-HR, 7-osobowego mnivana Prius+, aż po rodzinnego SUV-a RAV4. W ciągu 5
ostatnich lat roczna sprzedaż hybryd Toyoty wzrosła aż 40-krotnie i wyniosła w 2016 roku 8 364 aut.

Po polskich drogach porusza się najwięcej egzemplarzy Aurisa Hybrid – od jego debiutu w 2010 roku kupiono 11 385 aut. Yaris Hybrid trafił do salonów w 2012 roku, a do dziś nabywców znalazło 5 621 samochodów. Debiutujący w kwietniu ubiegłego roku RAV4 Hybrid tylko w ciągu 16 miesięcy znalazł aż 3 700 nabywców. Wynik Toyoty C-HR Hybrid, której sprzedaż trwa od końca 2016 roku, zbliża się do 3 000 aut (2 918 egz.). W tym roku Toyota Prius obchodzi swoje 20-lecie. W 1997 roku wraz z debiutem Priusa rozpoczęła się historia seryjnych samochodów hybrydowych. Od tego czasu kierowcy na całym świecie kupili ponad 10 milionów hybryd Toyoty i Lexusa. Dzięki temu, w porównaniu z samochodami o napędzie konwencjonalnym udało się ograniczyć emisję CO2 o ponad 77 mln ton, a zużycie benzyny o 29 miliardów litrów. Obecnie Toyota oferuje łącznie 34 modele hybrydowe w 90 krajach.

Źródło: Toyota; ComplexPR