Lekka ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid jest poddawana próbom podczas testu długodystansowego dla sieci dystrybucyjnej sklepów Biedronka.
Podstawą napędu modelu Fuso Canter Eco Hybrid jest czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3,0 l i mocy 150 KM, który jest wspomagany przez motor elektryczny o mocy 54 KM. Samochód rusza z miejsca korzystając z jednostki elektrycznej. Po przekroczeniu 10 km/h dołączany jest motor wysokoprężny dieslowski.
Silnik spalinowy jest odłączny podczas postoju (system start-stop), dzięki czemu Fuso Canter Eco Hybrid może spalać nawet o 23% mniej paliwa niż konwencjonalny pojazd i emituje mniej szkodliwych substancji. Ciężarówka o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t ma ładowność 4,84 t.
Fuso Canter Eco Hybrid służy do dostaw towarów do sklepu w centrum Warszawy przy ul. Chmielnej, przy Pasażu Wiecha na tyłach Domów Centrum. Do podziemnego garażu wjeżdża w trybie elektrycznym. Pojazd ma zabudowę typu chłodnia. Agregat chłodniczy pracuje dzięki silnikowi Diesla, który w trybie jazdy na prąd działa na biegu jałowym.
– Po kilku miesiącach eksploatacji hybrydowy napęd pokazuje swoje zalety w ruchu miejskim. To specyficzna jazda, od świateł do świateł, w korku, na niskich biegach, co nie sprzyja oszczędzaniu paliwa – mówi Jarosław Komasara z firmy transportowo-usługowej Iwona Krasoń, która jest jednym z podwykonawców jeżdżących w barwach popularnej sieci dyskontów. – Dzięki silnikowi elektrycznemu, który napędza samochód przy ruszaniu i niewielkich prędkościach oraz wspomaga silnik spalinowy np. podczas wyprzedzania, zużycie paliwa jest mniejsze o 15 do 20%. Myślę, że może jeszcze spaść, bo przez pewien czas jeździliśmy bez zamontowanego spojlera nad kabiną.
– Myślę, że już niedługo największe polskie miasta, wzorem Zachodu, zaczną zamykać bądź ograniczać dostęp samochodów do ścisłych centrów, pozostawiając możliwość wjazdu pojazdom nisko- bądź zeroemisyjnym, takim jak hybrydowy Canter – twierdzi Komasara. – Doskonale sprawdzą się one także na osiedlach, gdzie dostawy trzeba realizować w różnych, nieraz późnych godzinach. Elektryczny napęd sprawia, że taki samochód jest zdecydowanie mniej uciążliwy dla otoczenia.
Źródło: Daimler