Fuso Canter Eco Hybrid we flocie Biedronki

Lekka ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid jest poddawana próbom podczas testu długodystansowego dla sieci dystrybucyjnej sklepów Biedronka.

Podstawą napędu modelu Fuso Canter Eco Hybrid jest czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3,0 l i mocy 150 KM, który jest wspomagany przez motor elektryczny o mocy 54 KM. Samochód rusza z miejsca korzystając z jednostki elektrycznej. Po przekroczeniu 10 km/h dołączany jest motor wysokoprężny dieslowski.

Silnik spalinowy jest odłączny podczas postoju (system start-stop), dzięki czemu Fuso Canter Eco Hybrid może spalać nawet o 23% mniej paliwa niż konwencjonalny pojazd i emituje mniej szkodliwych substancji. Ciężarówka o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t ma ładowność 4,84 t.

Fuso Canter Eco Hybrid służy do dostaw towarów do sklepu w centrum Warszawy przy ul. Chmielnej, przy Pasażu Wiecha na tyłach Domów Centrum. Do podziemnego garażu wjeżdża w trybie elektrycznym. Pojazd ma zabudowę typu chłodnia. Agregat chłodniczy pracuje dzięki silnikowi Diesla, który w trybie jazdy na prąd działa na biegu jałowym.

– Po kilku miesiącach eksploatacji hybrydowy napęd pokazuje swoje zalety w ruchu miejskim. To specyficzna jazda, od świateł do świateł, w korku, na niskich biegach, co nie sprzyja oszczędzaniu paliwa – mówi Jarosław Komasara z firmy transportowo-usługowej Iwona Krasoń, która jest jednym z podwykonawców jeżdżących w barwach popularnej sieci dyskontów. – Dzięki silnikowi elektrycznemu, który napędza samochód przy ruszaniu i niewielkich prędkościach oraz wspomaga silnik spalinowy np. podczas wyprzedzania, zużycie paliwa jest mniejsze o 15 do 20%. Myślę, że może jeszcze spaść, bo przez pewien czas jeździliśmy bez zamontowanego spojlera nad kabiną.

– Myślę, że już niedługo największe polskie miasta, wzorem Zachodu, zaczną zamykać bądź ograniczać dostęp samochodów do ścisłych centrów, pozostawiając możliwość wjazdu pojazdom nisko- bądź zeroemisyjnym, takim jak hybrydowy Canter – twierdzi Komasara. – Doskonale sprawdzą się one także na osiedlach, gdzie dostawy trzeba realizować w różnych, nieraz późnych godzinach. Elektryczny napęd sprawia, że taki samochód jest zdecydowanie mniej uciążliwy dla otoczenia.

Źródło: Daimler