Elektryczne modele Volvo będą dostępne tylko przez internet

Volvo Cars całkowicie zmienia swój model biznesowy. Obecny tradycyjny sposób sprzedaży zostanie zastąpiony budowaniem bezpośrednich relacji z klientami. A sprzedaż zostanie przeniesiona do internetu. Do 2030 r. szwedzka marka zamierza stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, które będą dostępne wyłącznie przez internet.

W ramach nowej strategii handlowej Volvo Cars zamierza zainwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży, zmniejszyć złożoność swojej oferty produktowej oraz wprowadzić przejrzyste i ustalone modele cenowe. Firma skupi się na kompletnej i wygodnej dla klientów ofercie pod nazwą Care by Volvo, równolegle ze sprzedażą internetową.

Przyszłość Volvo Cars opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest elektryfikacja, drugim – działania w internecie. Trzeci to po prostu wzrost i rozwój naszej firmy – podkreśla Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych. – Pragniemy zaoferować naszym klientom wygodny sposób na posiadanie Volvo, eliminując komplikacje i formalności związane z jego zakupem. Upraszczanie i wygoda są podstawą wszystkiego, co robimy. Strategia koncentruje się na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego – rynku elektrycznych aut premium. Volvo Cars dąży do osiągnięcia pozycji lidera w tym segmencie i w przyszłości skupi się wyłącznie na rozwoju samochodów elektrycznych.

Volvo Cars intensywnie inwestuje w platformy sprzedaży internetowej, a także wraz z partnerami detalicznymi będzie budować jeszcze silniejsze relacje z klientami. Relacje z partnerami pozostaną kluczowym elementem doświadczenia klienta. Partnerzy nadal będą odpowiedzialni za szereg ważnych usług, takich jak przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów. Nasze działania online i offline wymagają pełnej integracji. Niezależnie od tego, na jakim etapie zakupu klient się znajduje – w internecie, w salonie, w jednym z naszych Volvo Studio czy za kierownicą samochodu – musi odczuwać być obsługiwany na najwyższym poziomie i czuć się komfortowo – dodaje Lex Kerssemakers.

Care by Volvo, do niedawna znana jako usługa abonamentowa Volvo Cars, zostanie przekształcona w rozszerzoną i jeszcze wygodniejszą ofertę dla klientów. Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma wygodny pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, a na wielu rynkach także ubezpieczenie.

W swoim flagowym sklepie internetowym, volvocars.com, firma radykalnie uprości proces składania zamówienia na elektryczne Volvo i zmniejszy liczbę kroków potrzebnych do przeprowadzenia tego procesu. Klienci będą mogli wybierać spośród wstępnie skonfigurowanych elektrycznych samochodów Volvo, co ma zapewnić ich szybką dostawą.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Volvo Cars wprowadziło na rynek swój pierwszy w pełni elektryczny model XC40 Recharge. Wczoraj Szwedzi zaprezentowali kolejnego elektryka, model Volvo C40 Recharge. To pierwszy w historii marki samochód zaprojektowany wyłącznie jako pojazd w 100 procentach elektryczny. C40 Recharge trafi do produkcji jesienią tego roku i wraz z XC40 Recharge będzie montowany w Gandawie w Belgii.

(TSz)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *