Bentley pracuje nad recyklingiem silników elektrycznych

Firma Bentley Motors ogłosiła rozpoczęcie trzyletnich badań nad rozwojem zrównoważonej mobilności elektrycznej. Inicjatywa ma umożliwić wykorzystywanie w wybranych silnikach pomocniczych magnesów z metali ziem rzadkich pochodzących z recyklingu. Inicjatywa RaRE (Rare-earth Recycling for E-machines – z ang. recykling metali ziem rzadkich w e-pojazdach) bazuje na osiągnięciach zespołu Uniwersytetu Birmingham, który opracował metody odzyskiwania magnesów ze zużytej elektroniki.

Projekt zakłada przekształcenie pozyskanego materiału w nowe, nadające się do recyklingu magnesy, które znajdą zastosowanie w napędach pomocniczych. Według założeń wyniki badań RaRE nie tylko zapewnią korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale również uproszczą proces produkcji. Przełożą się również na stworzenie nowych łańcuchów dostaw.

Bentley dynamicznie dąży ku elektryfikacji. Do 2026 roku chcemy oferować wyłącznie pojazdy hybrydowe lub elektryczne, a od 2030 roku tylko samochody elektryczne – podkreśla dr Matthias Rabe, członek zarządu ds. Inżynierii, Bentley Motors. – Dlatego tak ważne dla nas jest skupienie się na każdym aspekcie zrównoważonego rozwoju pojazdów, w tym na metodach pozyskiwania materiałów i komponentów. Projekt RaRE to zapowiedź radykalnej zmiany w zakresie recyklingu elektrycznego, która pozwoli zapewnić źródło silników niskonapięciowych wykonywanych na zamówienie.

Badanie RaRE będzie prowadzone równolegle z OCTOPUS, autorskim programem badawczym Bentley Motors, którego celem jest dokonanie przełomu w technologii elektrycznych układach napędowych z osią elektryczną. Projekt zakłada wykorzystanie w pełni zintegrowanej e-osi bez użycia magnesów ziem rzadkich. Tak powstała konstrukcja będzie podstawą do stworzenia nowych pojazdów elektrycznych.

Projekt RaRE, podobnie jak OCTOPUS, jest inicjatywą finansowaną przez brytyjski urząd OZEV, realizowaną we współpracy z organizacją pozarządową Innovate UK. W skład konsorcjum prowadzącego badania wchodzą Bentley Motors, Hypromag, Unipart Powertrain Applications Ltd, Advanced Electric Machines Research Ltd, Intelligent Lifecycle Solutions Ltd oraz Uniwersytet Birmingham.

(TSz)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *