Zmiany w ofercie Renault

W pewnym sensie kryzys dopadł również Renault. Wszystko przez niedawno wprowadzoną procedurę WLTP. Z tego względu oferta uległa znacznej zmianie, a niektóre odmiany po prostu z niej zniknęły. 

Renault zmieniło ofertę silnikową dla modelu Megane. Zniknęły z niej takie jednostki napędowe jak 1.2 TCe oraz 1.6 TCe, jak też wszystkie oferowane do tej pory odmiany wysokoprężne. W miejsce downsizingowanych benzyny, pojawiły się nowe, znane z innych modeli, silniki 1.3 TCe w wersjach 140 KM i 160 KM (mocniejsza odmiana dostępna z 2-sprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów o 7-przełożeniach EDC). W Megane debiutuje także 100KM i 115 KM wariant jednostki napędowej 1.3 TCe. Stanowią one tym samym ofertę podstawową dla tego modelu.

W przypadku silników diesla, podstawowymi wariantami obecnie jest 1.5 dCi o mocach 95 KM lub 115 KM. Nowością z kolei jest silnik 1.7 dCi o mocy 150 KM.

Z oferty zniknęła także odmiana GT. Zostaje tylko GT Line. Silnik 1.6 TCe o mocy 205 KM został wycofany przez niespełnianie norm emisji spalin. Istnieje dzięki temu możliwość, że w odmianie GT pojawi się jednostka 1.8 TCe, stosowana m.in. w Talismanie, Espace oraz Megane R.S.