Advertisement

Zimówki do każdej ciężarówki od Continental

W większości państw europejskich korzystanie z opon zimowych do pojazdów ciężarowych jest precyzyjnie zdefiniowane przez ustawodawcę. Firma Continental rekomenduje montaż opon zimowych na wszystkich osiach pojazdów, ponieważ pozwala to skrócić drogę hamowania na śniegu nawet o 10 metrów.

Obowiązek stosowania opon zimowych może być uzależniony od warunków pogodowych, sygnalizacji albo mieć charakter sezonowy, ale zawsze priorytetem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa na drogach. Od niedawna nowe regulacje w tym zakresie zaczęły obowiązywać w Niemczech. Continental już teraz w pełni spełnia wymagania określone w przepisach obowiązujących po zachodniej granicy Polski, oferując nowoczesne opony zimowe do pojazdów użytkowych na każdą oś pojazdu.

Oferta Continental do pojazdów użytkowych obejmuje opony zimowe, które przewyższają obecne założenia homologacji M+S i spełniają wszystkie normy płatka śniegu na tle gór (3PMSF).

Zmiany dotyczące opon zimowych w Niemczech

Zalecenie, aby w opony zimowe wyposażyć wszystkie osie ciężarówki, jest także zgodne z regulacjami, które mają obowiązywać w Niemczech. Niemiecki związek transportowy DSLV poinformował, że najpóźniej do 1 lipca 2020 roku obowiązek posiadania opon zimowych w okresie zimowym będzie dotyczył nie tylko kół na osiach napędowych, ale także przednich kół sterujących w pojazdach ciężarowych. W przypadku ogumienia wyprodukowanego do 31 grudnia 2017 roku wystarczą opony oznaczone homologacją M+S, ale zasada ta będzie aktualna do końca września 2024 roku. Od 1 października 2024 roku natomiast, jako opony zimowe uznawane będą wyłącznie opony oznaczone symbolem 3PMSF, czyli trzech szczytów górskich i śnieżynki. Kierowcy, którzy będą poruszać się po niemieckich autostradach w okresie zimowym bez zamontowanego właściwego ogumienia, będą musieli liczyć się z mandatem w wysokości 60 euro. W przypadku właściciela pojazdu, który zezwolił na jazdę z nieodpowiednimi oponami lub zlecił wykonanie trasy, będzie musiał zapłacić dodatkowo 75 euro grzywny.

Zimówki Continental dla ciężarówek

W gamie opon zimowych Continental Scandinavia znajdziemy ogumienie do samochodów ciężarowych używanych zarówno w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala), jak i w transporcie dalekobieżnym (rozmiar 22,5 cala).

Opona HDW 2 Scandinavia zapewnia optymalną przyczepność oraz możliwie najlepszą trakcję przy zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Specjalna geometria bieżnika z licznymi poprzecznie postrzępionymi lamelami zapewnia najwyższą krawędź natarcia do powierzchni drogi. Rzeźba bieżnika opony została zoptymalizowana pod kątem współpracy z retarderem.

Model HTW 2 Scandinavia dzięki specjalnym mieszankom gumowym oferuje bezpieczny poziom trakcji na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie, dzięki poprawiającym przyczepność krawędziom i lamelkom. Ponadto opona zapewnia wysokie przebiegi na suchych nawierzchniach dzięki harmonijnemu połączeniu profilu opony, mieszanki gumowej i rzeźby bieżnika.

Dwufazowa budowa bieżnika opony HSW 2 Scandinavia po starciu bieżnika zimowego pozostaje oponą na oś kierującą z mniejszą liczbą lamelek i doskonałymi własnościami dotyczącymi zużycia paliwa. Mieszanka tej opony zapewnia optymalny poziom przyczepności.

Ofertę dopełniają opona naczepowa HTW 2 SCANDINAVIA w rozmiarze 445/45 R19.5 oraz specjalna opona zimowa do naczep klasy megaliner, reprezentujących ważny segment transportu ładunków wielkogabarytowych i ciężkich.

Źródło: Continental



Wideo

TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności