Advertisement

Webasto prezentuje nowe możliwości zabudowy izotermicznej w autach dostawczych

Firma Webasto przygotowała pojazd demonstracyjny prezentujący możliwości nowego systemu Frigo Top – izotermy dwukomorowej, która pozwala na przewóz ładunków wymagających różnych temperatur.

Zabudowa izotermiczna przeznaczona jest najczęściej do transportu na krótkich i średnich dystansach towarów wymagających odpowiednich warunków temperaturowych i ma za zadanie zabezpieczać produkty przed kurzem i wilgocią.

Przygotowany przez Webasto system Frigo Top 35 MT dla komór ładunkowych podzielonych na przedziały o różnych temperaturach – który znajduje się w opisywanym samochodzie – umożliwia obniżenie temperatury obu komór zabudowy do nawet minus 20 st. Celsjusza. Dzięki temu istnieje możliwość jednoczesnego przewożenia towarów, które wymagają różnych temperatur bez ryzyka niekorzystnego oddziaływania ich na siebie. Całość została wyposażona w sterownik, który monitoruje pracę wentylatorów i sprężarki. Układ posiada automatyczną regulację temperatury w każdym przedziale – sterowanie manualne znajduje się w kabinie samochodu.

W tym przypadku czynnikiem chłodniczym jest R404A. W zależności od ilości parowników (jeden lub dwa) system Webasto Frigo Top 35 oferuje przypływ powietrza na poziomie 730 lub 1560 m3. Masa modułu skraplacza to 65 kg przy wymiarach 1096 x 655 x 278 mm. Masa modułu parownika to 11,5 lub 18,5 kg. Agregat ma też zasilanie postojowe z sieci 230 V.

Dwukomorowa zabudowa Igloocar jest konstrukcją samonośną, klejoną z płyt warstwowych typu „sandwich” izolowanych bezfreonową pianką poliuretanową. Całość ma wymiary 3,80 m długości, 2,11 m szerokości i 2,23 m wysokości. Dostęp tylnej komory umożliwiają dwuskrzydłowe drzwi, które mogą być blokowane w pozycji otwartej, przednia komora jest natomiast wyposażona w jednoskrzydłowe drzwi boczne. We wnętrzu znalazło się oświetlenie typu LED.

Całość została osadzona na Oplu Movano. Samochód napędzany jest wysokoprężnym silnikiem common rail o pojemności 2,3 litra i mocy na poziomie 163 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi elektrycznie sterowane szyby, radio z USB i Bluetooth oraz centralny zamek, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Samochód posiada ponadto zawieszenie, które redukuje przechyły nadwozia spowodowane obciążeniem przez ładunek.

Źródło: Webasto



Wideo

TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności