W Niemczech prowadzony jest pierwszy test flotowy bezemisyjnych ciężarówek

W Niemczech rozpoczął się pierwszy test flotowy bezemisyjnych ciężarówek o napędzie elektrycznym. W tym celu marka Fuso współpracuje z władzami Stuttgartu oraz firmą logistyczną Hermes.

Przez rok miejskie przedsiębiorstwa w Stuttgarcie, będą testować cztery 6-tonowe ciężarówki Fuso Canter E-Cell – marka Dailmer Trucks, w codziennej pracy. Dwa z nich (typ nadwozie), będą wykorzystywane w budownictwie drogowym i utrzymaniu terenów komunalnych. Dwa kolejne z nadwoziami skrzyniowymi są przeznaczone do transportu mebli i odpadów. W rocznych testach bierze udział m.in. firma logistyczna Hermes, która będzie wykorzystywać auta do dostarczania przesyłek.

Pierwsze doświadczenia z eksploatacji elektrycznych Fuso zebrane zostały podczas testów w Portugalii w 2015 roku. Osiem pojazdów wykorzystywane były przez firmy kurierskie i spedycyjne, ale też lokalne władze oraz miejskie przedsiębiorstwa ogrodnicze. Ładowanie akumulatorów trwało około 7 godzin przy zasilaniu 230V. Użycie szybkiego ładowania (390 V) pozwalało na skrócenie tego czasu do godziny. Po przeprowadzeniu analizy okazało się, że oszczędności związane z eksploatacją elektrycznych ciężarówek były rzędu tysiąca euro na 10 tys. km.

Źródło: wnp.pl