Volvo Cars pnie się w górę

Szwedzki producent samochodów osobowych segmentu premium ogłosił wyniki finansowe po pierwszym półroczu 2016 roku. Zysk operacyjny wyniósł w tym okresie 5,59 mld koron szwedzkich. Jest to trzykrotny wzrost w porównaniu do pierwszej połowy 2015 roku. Przychody firmy wzrosły z 75,215 do 83,647 mld koron.

W ciągu sześciu miesięcy 2016 roku, Volvo Cars sprzedało o 10,5% więcej aut niż w analogicznym okresie sprzed 12 miesięcy. W pół roku szwedzki koncern wydał 256 563 pojazdy. Wzrost był widoczny na trzech najważniejszych rynkach dla marki (Europa +10,3%, USA +24,8% oraz Chiny +6,3%).

Jak mówi Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars: „Liczby pokazują, że zmiany dokonane w Volvo Cars zaczynają wzmacniać markę„.

Istotnym modelem dla marki jest Volvo XC90. W tym roku zarejestrowano już 43 911 sztuk, a od momentu premiery w 2015 roku 84 532 sztuki tego samochodu. Trend wzrostowy w drugiej połowie roku powinny kontynuować najnowsze modele S90 i V90.

Źródło: Volvo Cars