Volkswagen Golf na rok 2017 ujawniony. Co nowego u króla kompaktów?

Centralnym punktem zmian w Golfie z roku modelowego 2017 obok nowych silników jest bardziej wyrazista stylistyka. Jeszcze większa liczba systemów asystujących oraz informacyjno-rozrywkowych nowej generacji, ma z kolei przybliżyć bestsellera niemieckiego producenta w kierunku samochodów „cyfrowych”.

Wśród zmienionych elementów karoserii odmłodzonego Golfa siódmej generacji, znajdują się: przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki. Dział stylistyczny Volkswagena „Color & Trim” przygotował do Golfa nowe ozdobne panele na drzwiach, tablicy rozdzielczej i na środkowej konsoli, a także nowe wzory tapicerki. Liczba wersji wyposażenia nie ulega zmianie.

Nowego Golfa wyposażono w zmodernizowane silniki TSI z rodziny EA211. Debiutuje nowa benzynowa jednostka turbo – 1.5 TSI Evo. Jest to czterocylindrowy silnik o mocy 110 kW/150 KM wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT). Pojawi się również wersja Blue Motion z silnikiem osiągającym moc 96 kW/130 KM. Volkswagen zaaplikował także dodatkową porcję mocy Golfowi GTI – będzie on teraz rozwijał 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance). Nowa 7-biegowa przekładnia DSG (z dwoma sprzęgłami) – jako bardziej efektywna – będzie stopniowo zastępowała w Golfie wszystkie 6-biegowe przekładnie DSG.

golf4

Nowości w zmodernizowanym Golfie najszybciej można zauważyć we wnętrzu – to dlatego, że model 2017 roku ma nowe i w coraz większym stopniu cyfrowe wskaźniki oraz elementy obsługi. Ich głównym elementem jest zastosowany po raz pierwszy w tym modelu Active Info Display oraz pierwszy w Volkswagenie system multimedialny sterowany gestami. Nazywa się „Discover Pro” a jego integralną częścią jest ekran o przekątnej 9,2 cala. Uruchamianie poszczególnych funkcji gestem ręki jest możliwe w odniesieniu do różnych menu. Pociągnięcie dłonią powoduje, że pola w menu, które są umieszczone poziomo przesuwają się w lewą bądź w prawą stronę. Dzięki temu kierowca może przechodzić do kolejnych funkcji w menu głównym, może zmieniać stacje radiowe, przesuwać w przód lub w tył listy utworów muzycznych, czy też wertować galerię zdjęć albo okładki albumów muzycznych. Odpowiednie podświetlenie wskazuje kierowcy, które funkcje reagują na obsługę przy pomocy ruchów ręki.

golf3

Bestsellera z Wolfsburga wzbogacono ponadto o zakres usług internetowych i aplikacji. Modernizacja Golfa, modelu sprzedanego dotąd w liczbie ponad 33 milionów egzemplarzy, wprowadza też do klasy kompaktów nowe standardy w zakresie wyposażenia w systemy asystujące: funkcja hamowania awaryjnego (City) z nowym systemem rozpoznawania pieszych, nowy asystent jazdy w korku (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h) oraz – także nowy w tym segmencie aut – Emergency-Assist.

W ramach modernizacji Volkswagen zwiększył moc Golfów GTI. 169 kW/230 KM (więcej o 7 kW/10 KM) to moc, jaką wcześniej dysponował Golf GTI w wersji Performance. Moc silnika nowego Golfa GTI Performance wzrosła z kolei do 180 kW/245 KM.

Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego króla kompaktów powinny pojawić się w salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku. Bliżej tego terminu poznamy również dokładne cenniki Golfa.

Źródło: Volkswagen