Transformacja koncernu Audi

Podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy , zarząd koncernu Audi poinformował o obecnym stanie biznesu, nowej inicjatywie modelowej i technicznej, oraz o głównych założeniach Planu Działań i Transformacji.

Zarząd koncernu zadecydował o powołaniu centralnej jednostki zarządzania produktem, podległej bezpośrednio prezesowi zarządu, która będzie odpowiedzialna za kierowanie planowaniem, wdrażanie i funkcjonowanie produktów cyfrowych.

Plan Działań i Transformacji, który już z sukcesem rozpoczął swe funkcjonowanie, zakłada, że do roku 2022, dzięki zmniejszeniu kosztów i dzięki nowym źródłom przychodów, Audi osiągnie pozytywny wynik finansowy rzędu 10 miliardów euro.

W obecnym roku finansowym, Audi zamierza poszerzyć swoją gamę modelową, wprowadzając na rynek ponad dwadzieścia nowych modeli. W połowie tego roku na rynku pojawi się kolejna generacja Audi A6. Do roku 2020, Audi planuje zwiększenie sprzedaży w segmencie luksusowych limuzyn o około 50%. Jeszcze przed końcem tego roku, gamę ofertową w tym segmencie zasilą dwa luksusowe SUV’y: Audi Q8 i Audi e-tron. W 2018 r., również w klasie samochodów kompaktowych i w wyższej-średniej, Audi zaprezentuje nowe, sportowe SUV’y.

Duży wpływ na tegoroczne wyniki sprzedażowe koncernu będzie miało również wycofanie z rynku starszych modeli, co będzie miało miejsce głównie w drugiej połowie roku.

Źródło: Audi