Toyota Prius idealnym autem firmowym

Toyota Motor Europe wybrała m.in. Polskę do przeprowadzenia testów długodystansowych Priusa czwartej generacji. Auto było restrykcyjnie sprawdzane pod kątem wymagań stawianych pojazdom flotowym.

Do projektu ze strony polskiej zaproszono korporację taksówkową Wawa Taxi, operatora flot Carefleet S.A. oraz sieć wypożyczalni PANEK Rent a Car. Partnerem programu jest firma Finder, która była odpowiedzialna za przeprowadzenie pomiarów i analizę działania układu hybrydowego oraz osiągów samochodu.

Pomiary urządzeniem Finder Pro XP wykazały, że do 60 km/h nowy Prius zużywa pomiędzy 3,2 a 3,8 l/100 km w zależności od stylu jazdy (producent oficjalnie podaje 3,6 l/100 km przy 17 calowych kołach). Przy prędkościach 60-90 km/h zużycie paliwa jest nieco wyższe ale nie przekracza 5 l/100 km.

Testy flotowe trwały 6 tygodni. Pojazdy były eksploatowane przez wielu kierowców o różnych stylach i dynamice jazdy. Swoje opinie wyrazili także klienci firmy Wawa Taxi. Pasażerowie hybrydowej taksówki komplementowali komfort jazdy, a kierowcy podkreślali, że Prius charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, dynamiką jazdy i wygodą prowadzenia.

Prius idealnie sprawdza się w ruchu miejskim. Jest naszpikowany elektroniką, ale całość jest spójna, a obsługa intuicyjna. Niesamowite wrażenia odczuwa się podczas ruszania silnikiem elektrycznym, słychać tylko szum wydobywający się spod opon” – skomentował Łukasz Karczyński, Kierownik Działu Analiz i Ryzyka Carefleet S.A.

Toyota Prius zawsze bardzo mi się podobała. Nowa generacja pokazała, że Prius idzie z duchem czasu i ciągle rozwija się technologicznie. Na wyróżnienie zasługuje system ułatwiający parkowanie, który szczególnie sprawdził się w mieście. Zaskoczyła mnie bezprzewodowa ładowarka uwzględniająca także duże gabarytowo telefony, czego próżno szukać w innych autach” – podzieliła się swoją opinią Katarzyna Panek, rzecznik prasowy firmy PANEK Rent a Car.

Hybrydowy test flotowy Toyoty Prius wypadł nad wyraz pozytywnie. Samochód okazał się ekonomiczny, ekologiczny i bardzo komfortowy dla naszych klientów, co zostało potwierdzone w ankietach” – podsumowała Agata Wieczorek, dyrektor strategiczny Wawa Taxi.

Z uzyskanych danych telematycznych wynika również duże znaczenie dla niskiego zużycia paliwa ma stopień wykorzystywania silnika elektrycznego. Im jest on wyższy tym niższe jest średnie zużycie. Częste używanie elektrycznej jednostki napędowej jest możliwe dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania. Według pomiarów testowe samochody odzyskiwały średnio 0,002 kWh na kilometr.

Mówiąc o samochodach hybrydowych we flotach, nie mówimy już o przyszłości, ale o teraźniejszości. Coraz więcej klientów sięga po to rozwiązanie, czego dowodem są kolejne kontrakty zawierane przez naszą firmę” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

Źródło: Toyota