Od stycznia do września 2016 r. japoński producent sprzedał w naszym kraju 5 562 egzemplarzy i tym samym podwoił z nawiązką swoje wyniki z roku poprzedniego. Polacy coraz bardziej doceniają samochody hybrydowe, widząc w nich realną alternatywę dla drogich w eksploatacji konwencjonalnych aut.
Zainteresowanie hybrydami z Japonii rośnie niemal z miesiąca na miesiąc. We wrześniu klienci marki złożyli ponad 1100 zamówień na auta tego typu napędem. Najpopularniejszym modelem Toyoty w Polsce jest kompaktowy Auris Hybrid, który utrzymuje się na wiodącej pozycji niemal od początku swojej obecności na polskim rynku. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku Polacy kupili 2 789 egzemplarzy, o 47% więcej niż rok wcześniej, a udział napędu hybrydowego w ogólnej sprzedaży tego modelu wzrósł z 27,5% w okresie od stycznia do września 2015 roku do niemal 35% w tym roku.
Największy producent hybryd na świecie, oferuje obecnie w Polsce 5 modeli z tym napędem. W tym roku do salonów trafiły dwie nowości – RAV4 Hybrid i Prius 4. generacji. We wrześniu tego roku ruszyła przedsprzedaż przełomowego, zupełnie nowego crossovera C-HR, którego premiera zapowiadana jest na początek przyszłego roku.
Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce
model | styczeń-wrzesień 2016 |
Auris Hybrid | 2 789 |
RAV4 Hybrid | 1 536 |
Yaris Hybrid | 1 057 |
rodzina Priusa | 180 |
łączna sprzedaż | 5 562 |
We wrześniu 2016 złożono 1 100 zamówień na auta z napędem hybrydowym Toyoty. Natomiast sprzedaż całkowita w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2016 r., wyniosła 5 562 egzemplarzy, czyli o 106 proc. w porównaniu za analogicznym okresem 2015.
Źródło: Toyota