Toyota najlepsza w „Best Global Brands” wśród firm motoryzacyjnych

Ranking „Best Global Brands” przedstawia 100 najdroższych marek na świecie. Wśród nich jest 15 firm motoryzacyjnych. Spośród nich tylko Toyota znalazła się w pierwszej dziesiątce.

Coroczny ranking 100 najbardziej wpływowych marek na świecie „Best Global Brands” przygotowywany jest przez firmę konsultingową Interbrand. Powstaje w oparciu o wyniki finansowe firm, udział marek w generowaniu zysków oraz ich atrakcyjność w oczach konsumentów.

W najnowszym rankingu znalazło się 15 firm motoryzacyjnych. Najlepiej została wyceniona Toyota (6. miejsce, wartość 49,048 mld dol.). Kolejnymi firmami na liście są BMW (11. miejsce, wartość 37,212 mld dol.) i Mercedes-Benz (12. miejsce, wartość 36,711 mld dol.).

Na dalszych miejscach uplasowały się: Honda (19. miejsce, wartość 22,975 mld dol.), Volkswagen (35. miejsce, wartość 12,545 mld dol.), Ford (38. miejsce, wartość 11,578 mld dol.), Hyundai (39. miejsce, wartość 11,293 mld dol.), Audi (44. miejsce, wartość 10,328 mld dol.), Nissan (49. miejsce, wartość 9,082 mld dol.), Porsche (56. miejsce, wartość 8,055 mld dol.), KIA (74. miejsce, wartość 5,666 mld dol.), Harley-Davidson (79. miejsce, wartość 5,460 mld dol.), Chevrolet (85. miejsce, wartość 5,133 mld dol.), Land Rover (87. miejsce, wartość 5,109 mld dol.) oraz MINI (98. miejsce, wartość 4,243 mld dol.).

Wśród 100 firm liderem zostało Apple. Wyceniono jest na 170,276 mld dol. Na drugim miejscu uplasowało się Google (120,314 mld dol.), a na trzecim Coca-Cola (78,423 mld dol.).

Źródło: IBRM Samar