Toyota najbardziej wartościową marką samochodową według Brand Finance

Badanie „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance potwierdza, że Toyota jest nadal najcenniejszą marką motoryzacyjną i jedną z najbardziej wartościowych marek na świecie. Wartość marki Toyota wzrosła w ciągu roku o ponad 3 mld dolarów. Drugą lokatę wśród najbardziej wartościowych producentów aut zajęło BMW, trzecie Mercedes-Benz.

Marka Toyota osiągnęła w 2017 roku wartość 46,25 miliardów dolarów, o niemal 3,2 miliarda dolarów więcej niż rok wcześniej (+7,4 procent). Wynik ten zapewnił jej ponownie pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej i 12 miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek. Toyota wyprzedziła takie firmy jak McDonald’s, Shell, IBM, Walt Disney czy Coca-Cola.

Marka Toyota niepierwszy raz tryumfuje w renomowanych badaniach wartości marek. Jej pozycję lidera wśród producentów samochodów potwierdziły takie badania jak: „The World’s Most Valuable Brands” magazynu Forbes, „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” ośrodka badawczego Millward Brown czy „Best Global Brands” firmy Interbrand.

Źródło: Toyota