Toyota nadal najcenniejszą marką motoryzacyjną według rankingu Forbes’a

Toyota od lat jest najcenniejszą marką motoryzacyjną, co potwierdzają wszystkie rankingi globalnych marek. W nowym rankingu magazynu Forbes Toyota zajęła 1. miejsce w branży oraz 8. miejsce w zestawieniu wszystkich światowych marek.

Ranking magazynu Forbes potwierdził, że Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, obok takich  technologicznych gigantów jak Apple, Google, Microsoft czy Facebook. Japońska marka zajmuje w tym roku z 8. pozycję, a jej wartość szacowana jest na 41,1 mld dolarów.

Na 2. miejscu wśród marek motoryzacyjnych, a 17. w łącznym zestawieniu znalazł się Mercedes-Benz, 3. w rankingu przypadło BMW (21. wśród wszystkich firm wytypowanych przez Forbes’a). Czołową piątkę uzupełniły Honda oraz Audi.

Pozycja w rankingu ogólnym 2017 Nazwa Wartość marki (w mld USD)
8 Toyota 41,1
17 Mercedes-Benz 29,2
21 BMW 28,7
26 Honda 24
37 Audi 14,1
39 Ford 13,8
57 Chevrolet 10,3
60 Porsche 9,6
64 Lexus 9,1
67 Nissan 9
68 Hyundai 8,9

Źródło: Toyota; Forbes