Tissot z limitowanym Heritage 1973

W 1973 roku Tissot oficjalnie zaangażował się w partnerstwo z marką Alpine sponsorując legendarny Alpine 110 „Berlinette” w rajdzie Monte Carlo. Zespół Alpine zdominował tory wyścigowe tamtych czasów. W 1974 roku marka z Le Locle połączyła siły z Porsche, startującym w 24 godzinnym wyścigu Gran Turismo w Le Mans, zaś w 1977 roku nazwa Tissot towarzyszyła nawet bolidowi Formuły 1. Jednak szczególnie silna więź łączyła Tissot ze szwajcarskim kierowcą Lorisem Kesselem, który w barwach marki rywalizował w Formule 1 w sezonie 1976.

Loris Kessel był fanatykiem motoryzacji. Założył sieć salonów samochodowych w szwajcarskim regionie Tessin. Jego firma posiadała także dział samochodów wyścigowych a także oldtimerów. Po latach przekazał zarządzanie biznesem synowi, Ronniemu Kesselowi. W 2018 roku Tissot ponownie nawiązał współpracę z rodziną Kessel zostając Oficjalnym Partnerem Kessel Classics, do którego należy między innymi Tissot Formula 1.Ten czarno biały samochód spisuje się doskonale w zmaganiach klasyków jak choćby w Monaco Historic Grand Prix, w którym zwyciężył w 2016 roku.

W 2019 roku marka celebruje swoje historyczne więzi ze światem wyścigów samochodowych reedycją chronografu w stylu lat 70. XX wieku.

Nowy chronograf nawiązuje do historycznego modelu Tissot Navigator z 1973 roku. Tissot Heritage 1973 ma stalową kopertę w charakterystycznym dla tamtych lat kształcie beczki. Dzięki takiemu profilowi koperta o szerokości 43 milimetrów nie tylko wygodnie przylega do nadgarstka, ale także z łatwością wślizguje się pod mankiet koszuli. Silnik zegarka stanowi niezawodny, mocny i sprawdzony szwajarski mechanizm automatyczny ETA Valjoux 7753, którego możemy podziwiać przez przeszklony dekiel zegarka wykonany z mineralnego szkła.

Na tarczy projektanci zdecydowali się na „efekt pandy” – jasny, srebrzysty środek z czarnymi subtarczami okala ukośny, czarny pierścień ze skalą tachymetru. Przeszywany, czarny pasek ze skóry cielęcej to reprodukcja paska zaprojektowanego i opatentowanego przez Tissot w latach 60. XX wieku, charakteryzującego się dużymi perforacjami. Otwory to nawiązanie do wzornictwa kierownic samochodów wyścigowych tamtej epoki. Powierzchnie pierścienia lunety, pierścienia pośredniego oraz boki koperty są naprzemiennie satynowane i polerowane na wysoki połysk. Zegarek jest dostępny w edycji limitowanej i numerowanej do 1973 egzemplarzy.

źródło: Tissot