Taki będzie nowy Mercedes-Benz Klasy E

Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modelową w historii Mercedes-Benz – od 1946 r. „dobiła” do ponad 14 milionów dostarczonych egzemplarzy. Wielu uważa ją za „serce” marki spod znaku trójramiennej gwiazdy. Teraz czekamy na premierę nowego modelu, którą w Europie zaplanowano latem tego roku.

W 2016 r. Klasa E zrobiła ważny krok w kierunku przyszłości: dziewiąta generacja modelu wyróżnia się spójnym, a jednocześnie emocjonującym designem nadwozia i ekskluzywną, wysokiej jakości kabiną. Imponuje też bogactwem dostępnych innowacji, na przykład systemami wspomagającymi. To połączenie emocji i inteligencji okazało się niezwykle udane: jak do tej pory na zakup obecnej odsłony Klasy E z nadwoziem Limuzyna lub Kombi na całym świecie zdecydowało się ponad milion klientów. Teraz inteligencja staje się również ekscytująca i dynamiczna: latem 2020 roku Klasa E Limuzyna i Kombi pojawią się w europejskich salonach Mercedes-Benz w odnowionej formie, jako pierwsi reprezentanci szeroko zakrojonej modernizacji modelu. Niedługo później dołączy do nich Limuzyna z długim rozstawem osi (Chiny), a także Coupé i Kabriolet.

Kolejna generacja systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort

– Aktywny asystent odległości (Active Distance Assist) DISTRONIC z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy: dzięki informacjomo ruchu drogowym z LiveTraffic Klasa E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe, jeszcze zanim zauważy je kierowca. Po wykryciu korka (i jeśli kierowca nie zdecyduje się na inną reakcję) DISTRONIC w ramach działań zapobiegawczych zmniejsza prędkość do około 100 km/h.

– Aktywny asystent jazdy w korku (Active Tailback Assist): w przypadku zatoru drogowego na autostradzie – tam, gdzie występują oznaczenia poziome rozdzielające pasy ruchu – system ten może znacznie wspomóc kierowcę w utrzymaniu pasa i zachowaniu bezpiecznej odległości od innych uczestników ruchu podczas jazdy z prędkościami do około 60 km/h – i to przy wysokim stopniu przydatności.

– Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist): może wspomóc kierowcę w tworzeniu korytarza życia na drogach wielopasmowych.

– Aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist) z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego: jeżeli podczas skrętu w drogę poprzeczną wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, Klasa E może samoczynnie zahamować (przy prędkościach typowych dla takich manewrów).

– Aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu: funkcja ta może zmniejszyć ryzyko kolizji z innymi użytkownikami drogi, np. przejeżdżającymi rowerzystami. System monitoruje martwe pole również podczas postoju, dzięki czemu może ostrzegać kierowcę o zbliżających się pojazdach, motocyklach lub rowerach podczas otwierania drzwi.

– Pakiet parkingowy z kamerą 360°: widok z boku umożliwił wprowadzenie nowej funkcji, która pozwala kontrolować cały bok pojazdu. Rozszerzony widok z boku ułatwia manewrowanie wzdłuż pobliskich równoległych przeszkód, takich jak krawężniki i ściany garażu.

Większy poziom komfortu w kabinie

– Nowa generacja kierownicy z dotykowymi elementami obsługi (sterowanie poprzez przesuwanie opuszkami palców po powierzchni panelu dotykowego). Duże ekrany montowane w standardzie (2 x 10,25”) MBUX, w tym obsługa głosowa aktywowana hasłem „Hej Mercedes”i rozszerzona rzeczywistość (dodatkowe informacje, takie jak numery domów, są „nakładane” na obraz wideo otoczenia na ekranie mediów; dotyczy to także wskazań sygnalizacji świetlnej).

– Asystent wnętrza (umożliwia intuicyjną obsługę różnych funkcjiz zakresu komfortu oraz MBUX za pomocą gestów).

– Kontrola komfortu ENERGIZING z trenerem ENERGIZING COACH (indywidualne zalecenia służące dobremu samopoczuciu oparte na inteligentnym algorytmie, korzystanie ze wskazań urządzeń ubieralnych)

– Kontrola komfortu ENERGIZING z funkcją zmian kinetyki siedzeniai „Power Nap” (w połączeniu z instalacją 48 V lub dla hybryd plug-in)

– Nowa funkcja wskaźnika jakości powietrza (dla megamiast)

– Za pośrednictwem Mercedes me: Mercedes-Benz Urban Guard (wszechstronny nadzór zaparkowanego pojazdu z następującymi funkcjami): ostrzeżenie o uszkodzeniu w wyniku kolizji/szkody parkingowej, ostrzeżenie o odholowaniu, ostrzeżenie o próbie kradzieży, funkcja śledzenia pojazdu w przypadku kradzieży oraz jako środek zapobiegawczy w przypadku zgubienia lub kradzieży kluczyka do samochodu właściciel może dezaktywować go za pomocą smartfona.

Inicjatywa na rzecz efektywnych rozwiązań technicznych (ETI – Efficient Technology Initiative):

– Elektryfikacja zespołu napędowego

– Siedem hybrydowych odmian plug-in, w tym wersje 4MATIC orazz nadwoziem Kombi

– Po raz pierwszy hybrydowe warianty plug-in trafią do sprzedaży na rynku USA

– Nowe rzędowe jednostki napędowe

 

Źródło: Informacja prasowa Mercedes-Benz