Światowy Samochód Roku 2018 – ważne zmiany w organizacji konkursu

Od kolejnej edycji konkursu World Car of the Year (WCOTY) w życie wejdą dwie dość istotne zmiany w formule tego plebiscytu. Jakie? O tym już nasz etatowy felietonista, a jednocześnie jedyny polski juror zasiadający w kapitule konkursu na Światowy Samochód Roku, Maciej „Pertyn” Pertyński.

„Szanowni,

ze względu na ogromne tempo rozwoju technologicznego i nieodwracalny trend zmierzający do maksymalnego odciążenia środowiska naturalnego, a co za tym idzie, pojawiania się na rynku dosłownie codziennie nowych rozwiązań i modeli, konkurencja „Zielony Światowy Samochód Roku” (World Green Car) zostaje przemianowana na „Światowa Innowacja Motoryzacyjna Roku” (World Car Innovation), dzięki czemu nagrodę można będzie przyznawać za nie tylko konkretne modele, ale także za technologie i rozwiązania umożliwiające tworzenie i rozwijanie nowych trendów, nowego transportu kołowego.

Drugą zmianą jest wprowadzenie nowej kategorii konkursowej. Od kolejnej edycji Konkursu będziemy również wybierać „Światową Motoryzacyjną Osobowość Roku” (World Car Person). Myślę, że ani przyczyn, ani konsekwencji wprowadzenia tej nowej kategorii nie trzeba nikomu wyjaśniać – zresztą środowisko dziennikarzy motoryzacyjnych sugerowało coś podobnego od kilku lat.

Miło mi także poinformować, że do Panelu Designerów przy WCOTY dołączyły kolejne dwie wielkie osobistości i osobowości: Gordon Murray i Shiro Nakamura. Urodzony w Republice Południowej Afryki Gordon Murray jest legendarnym projektantem wyczynowych aut, w tym bolidów Formuły 1 czy ikonicznego McLarena F1.

Natomiast Shiro Nakamura to człowiek, który z rekomendacji Carlosa Ghosna „poruszył Ziemię”, zajmując się od 2006 r. rewitalizacją stylistyki Nissana i prowadzeniem Departamentu Designu Nissana (jako Chief Creative Officer) aż po dzień emerytury na wiosnę 2017. Obaj panowie zdobywali w życiu niezliczone nagrody i wyróżnienia. Dziś dołączają do Panelu Designerów przy WCOTY, gdzie będą współpracować z naszymi doradcami, którymi są:

• Anne Asensio (Vice-President, Design – Dassault Systemes),
• Gernot Bracht (Pforzheim Design School),
• Patrick le Quément (Designer and President of the Strategy Committee – The Sustainable Design School),
• Sam Livingstone (Car Design Research and Royal College of Art)
• Tom Matano (School of Industrial Design at Academy of Art University in San Francisco).”

Maciej Pertyński

Źródło: Menadżer Floty