Sprzedaż Mazdy napędzają SUV-y

Dane podsumowujące tegoroczną dotychczasową sprzedaż Mazdy Motor Poland w okresie od stycznia do końca listopada jednoznacznie potwierdzają, że ponad połowa klientów wybiera samochody z segmentu SUV – modele CX-5 i CX-3. Według danych importera do końca listopada w ręce klientów trafiło 11340 nowych samochodów, a wśród nich 2879 egzemplarzy modelu Mazdy CX-3 i 3087 egzemplarzy Mazdy CX-5. Rynkowy sukces Mazdy CX-3 i CX-5 jest odzwierciedleniem ogólnej europejskiej tendencji wzrostowej sprzedaży samochodów z segmentu SUV i Crossover.

Mazda CX-3 łączy w sobie najlepsze cechy charakteru marki: elegancką stylistykę nadwozia, pragmatyczną funkcjonalność starannie wykonanego wnętrza i dopracowane właściwości jezdne, nic, więc dziwnego, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez IBRM Samar, CX-3 znalazła się na 4. Miejscu wśród najchętniej wybieranych samochodów tego segmentu w tym roku w okresie styczeń – październik.

Kompaktowy SUV zdobył serca polskich kierowców, gdyż jest uniwersalny –  wygodny, by komfortowo poruszać się po zatłoczonych ulicach dużych miast lub wyruszyć w dalszą podróż. Pozwala forsować wysokie krawężniki i nie obawia się terenowych nierówności. Dynamiczny, gdy potrzebujemy nagle przyspieszyć, zwrotny podczas wykonywania manewrów i komfortowy dzięki bogatemu wyposażeniu. Mazda CX-3 wybierana jest przez więcej niż połowę klientów  w najwyższej wersji wyposażenia – SkyPASSION. Aż jedna trzecia klientów decyduje się na wersję z napędem na obie osie z silnikiem benzynowym Skyactiv-G o pojemności 2.0 i mocy 150 KM.

Najwięcej, bo aż 40% nabywców Mazdy CX-3 w Polsce zamawia ją w najbardziej rozpoznawalnym kolorze nadwozia – Soul Red Crystal, a co piąty klient decyduje się na głęboko stonowany lakier Machine Gray.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych Mazdy CX-3, która od chwili swojej premiery w roku 2015 stanowi elegancki i dynamiczny wzorzec dla nowego typu pojazdu segmentu crossover SUV, a od września tego roku w odnowionej wersji wykracza ponad typowy poziom oczekiwany od samochodów tej klasy. Przy konstrukcji Mazdy CX-3 przyjęto nowe podejście – całkowite skupienie na kierowcy, jego potrzebach i doznaniach. Wynikiem tej innowacji jest znakomite pod względem ergonomicznym wnętrze oraz szeroki zakres rozwiązań w sferze bezpieczeństwa czynnego. Doskonałe właściwości jezdne dzięki szybko reagującym, a jednocześnie wydajnym układom napędowym SKYACTIV przesądzają o sukcesie rynkowym modelu, który wraz z większą Mazdą CX-5 budują mocną pozycję marki w segmencie SUV, nie tylko na polskim rynku.” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.