Sprzedaż aut w Europie: po mocnym I kwartale, słaby kwiecień

Liczba samochodów osobowych zarejestrowanych w UE spadła w ubiegłym miesiącu do 1,19 miliona sztuk, co oznacza niższy, o 6,6 procent wynik, w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Według ACEA, spadek ten wynika głównie ze względu na Święta Wielkanocne, które przypadły w tym roku właśnie w kwietniu.

Przyczyną spadku w kwietniu był także spadek rejestracji o 19,8 procent w Wielkiej Brytanii, częściowo spowodowany zmianami podatkowymi. Niemcy straciły 8, Francja 6 a Włochy 4,6 procent. Z potocznie nazywanych, największych rynków Europy „Top Five”, jedyny wzrost zanotowała Hiszpania (+ 1,1 proc.).

Patrząc na sprzedaż ilościową wśród marek samochodowych dobrze radził sobie Volkswagen i Ford. W kwietniu obaj producenci zaliczyli ponad 10-procentowy wzrost sprzedaży. Jeszcze lepiej Opel/Vauxhall, skok o 13 procent. Na wszystkich kluczowych rynkach Starego Kontynentu najlepiej poradziły sobie Toyota (+6 procent), KIA (+8 procent) i SEAT (+15 procent).

Wśród marek premium, Mercedes-Benz (-0,9 procent) prześcignął rywali z BMW (-5.5 procent) i Audi (-10.3 procent). Volvo było w stanie utrzymać swoją pozycje mimo mniejszej o -4,1 procent rejestracji nowych aut. Najwięcej straciły marki brytyjskie: Jaguar (-12,4 procent) i Land Rover (-18,3 procent).

Z kolei największy wzrost sprzedaży odnotowała Alfa Romeo (+48,6 procent), głównie dzięki sukcesowi Giulii i świeżym dostawom SUV-a Stelvio do salonów sprzedaży.

Źródło: ACEA, Fleet Europe
oprac. MF/jab