Škoda liderem polskiego rynku po raz siódmy z rzędu

Škoda była w 2015 r. najpopularniejszą marką na rynku polskim, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. Czeska marka wyprzedziła Volkswagena i Toyotę.

W ubiegłym roku zarejestrowano 44 524 nowe auta marki Škoda (12,63% wszystkich samochodów zarejestrowanych w Polsce). Oznacza to wzrost w porównaniu do 2014 r. o 3% (43 301 samochodów).

Klienci indywidualni zarejestrowali 14 210 czeskich aut, o 7,93% więcej w stosunku do 2014 r. Na firmy i instytucje przypadło 30 314 rejestracji. Czyni to ze Škody lidera rynku flotowego, z udziałem wynoszącym 13,22%.

Najpopularniejszym samochodem w Polsce w ubiegłym roku była Škoda Octavia (14 193 rejestracje).

Źródło: Škoda/IBRM SAMAR