Škoda kładzie kamień węgielny pod nową lakiernię

Škoda Auto kontynuuje zwiększanie swoich zdolności produkcyjnych. 1 grudnia położono kamień węgielny pod nową lakiernię w zakładach produkcyjnych marki w Mladá Boleslav. Producent inwestuje w nową część fabryki 214,5 milionów euro, tworząc przy tym do 650 nowych miejsc pracy. Budowana lakiernia ma rozpocząć swoją działalność już w styczniu 2019 roku.

„Budowa zupełnie nowej lakierni w naszych zakładach w Mladá Boleslav to strategiczna inwestycja w przyszłość naszej firmy” – powiedział Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki. – „Popyt na samochody ŠKODY systematycznie rośnie na całym świecie, więc nieustannie pracujemy nad zwiększaniem możliwości produkcyjnych naszych istniejących zakładów. W naszej nowej lakierni wprowadzamy wiele innowacji o charakterze ekologicznym, które znacznie zmniejszą negatywny wpływ lakierowania na środowisko” – dodał Oeljeklaus.

Zatrudniająca docelowo do 650 osób nowa część zakładów produkcyjnych będzie pracowała w systemie trójzmianowym, dzięki czemu będzie mogło z niej skorzystać nawet 600 samochodów na dobę. Wraz z już istniejącymi lakierniami podniesie to ogólną wydajność do 2700 lakierowań dziennie. Nowa lakiernia, która ma zacząć swoją działalność już w styczniu 2019 roku, będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w całej Europie. Wiele czynności zostanie wykonanych przez roboty. Wysoka automatyzacja produkcji oznacza, że stanowiska pracy pracowników Škody będą mogły zyskać szczególnie ergonomiczną formę.

Zrównoważony rozwój Škody także w tym obszarze działalności wyznacza nowe, jeszcze wyższe standardy ochrony środowiska. Poprzez zwiększanie zdolności produkcyjnych i wyznaczanie kursu na produkcję samochodów elektrycznych, Škoda Auto konsekwentnie realizuje kolejne założenia Strategii 2025. Producent przygotowuje się w ten sposób na nowe wyzwania, z którymi w najbliższych latach będzie się musiał zmierzyć przemysł motoryzacyjny. Kluczowe obszary planu obejmują elektromobilność, digitalizację, globalizację i usługi mobilności nowego typu. W obliczu tych przemian Škoda Auto przewiduje rozwój w dwóch kierunkach: obok systematycznego wzrostu sprzedaży samochodów w tradycyjnym modelu biznesowym, nową bazę dla dalszego rozwoju ma stanowić rozwój nowych sposobów korzystania z samochodu, na przykład w formie cyfrowych usług mobilności.

Škoda Auto łączy wszystkie swoje działania na rzecz ochrony środowiska w strategii ‘GreenFuture’. Inwestycje takie jak ekologiczna lakiernia także wchodzą w ramy tego planu i stanowią ważny filar zrównoważonego rozwoju firmy. Za jeden z głównych celów producent obrał zredukowanie wpływu na środowisko o połowę w porównaniu do tego z roku 2010.