„She’s Mercedes”, czyli inicjatywa Mercedes-Benz

W marcu obchodzony jest nie tylko Dzień Kobiet, ale również Europejski Dzień Równych Płac. Z tej okazji marka Mercedes-Benz obniża cenę aut dla kobiet, symbolicznie wyrównując lukę płacową.

Dzień Kobiet co roku obchodzony jest 8 marca, natomiast data Europejskiego Dnia Równych Płac jest świętem ruchomym – data obchodów jest powiązana ze zmieniającą się średnią różnicą wynagrodzeń. Celem święta jest zrównanie wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, a tym samym doprowadzenie do sytuacji, w której płace zależą jedynie od kwestii czysto merytorycznych.

Z okazji Europejskiego Dnia Równych Płac, i w dniach 8-10 marca, Mercedes-Benz Polska obniża cenę aut dla kobiet o 8%. Tyle wynosi tzw. luka płacowa w Polsce. W ten symboliczny sposób firma zwraca uwagę na problem nierównego wynagrodzenia za tę samą pracę ze względu na płeć.

Inicjatywa marki nie rozwiązuje oczywiście problemu luki płacowej, pozwala jednak zwrócić uwagę na kwestię nierównego wynagrodzenia. Kobiety mają władzę, uznanie i pieniądze – coraz częściej obejmują stanowiska kierownicze w biznesie, polityce i życiu społecznym. Co piąty nabywca osobowego Mercedesa jest kobietą. W segmencie aut kompaktowych panie stanowią już ok. 35% klientów.