Samochody marek Toyota, Lexus i Honda same wezwą pomoc

Toyota, Lexus i Honda uczestniczą w pilotażowym japońskim programie wdrażania systemu automatycznego wzywania pomocy w razie wypadku.

Toyota Motor Corporation i Honda Motor Co. uczestniczą w tworzeniu systemu szybkiego reagowania o nazwie D-Call Net. W pracach uczestniczy też firma Japan Mayday Service oraz organizacja non-profit Emergency Medical Network of Helicopter and Hospital (HEM-Net).

schemat_helpnet_system_ratowniczy 2

Pilotażowy program D-Call Net rozwija funkcje systemu HELPNET, który został uruchomiony w Japonii w 2020 r. Nowością w stosunku do innych podobnych rozwiązań jest to, że D-Call Net potrafi oszacować powagę wypadku.

System wykorzystuje dane z samochodu i przy pomocy algorytmu ocenia prawdopodobieństwo śmierci lub poważnych obrażeń. . Informacje są przekazywane zaraz po uruchomieniu poduszek powietrznych do centrum operacyjnego wraz z rekomendacją, czy wysłać na miejsce standardową karetkę czy helikopter.

Źródło: Toyota