Ruszyły zamówienia na Opla Astrę z nowymi silnikami

Nowy Opel Astra będzie miał swoją publiczną premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (12–22 września). Klienci już mogą składać zamówienia na pięciodrzwiowego hatchbacka (od 76 500 zł; wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce) oraz kombi Sports Tourer (od 80 500 zł). Samochody są oferowane w wersjach wyposażenia Edition, GS Line, Elegance oraz Ultimate.

Nowa Astra jest najoszczędniejszą generacją w historii modelu, przy emisji CO2 ograniczonej nawet o 21 procent w porównaniu z poprzednią wersją. W przypadku pięciu z siedmiu dostępnych zespołów napędowych emisję CO2 udało się obniżyć poniżej magicznego progu 100 g/km (wg normy NEDC). Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra wyznacza standardy niskiej emisji, plasując się pod tym względem w czołówce klasy kompaktowej.

Ultranowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Astra zapewniają dynamiczne osiągi oraz gwarantują najwyższy komfort jazdy przy minimalnej emisji hałasu. Wałek wyrównoważający w bloku trzycylindrowego silnika, obracający się w przeciwnym kierunku niż wał korbowy, niweluje wibracje. Już podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz płynnie pracujący 9‑biegowy automat również przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu.

Istotne znaczenie dla obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 miały skrupulatne testy w tunelu aerodynamicznym. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,26 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków. Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku.

Dalszym udoskonaleniom poddano sportowe podwozie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne dynamiczne podwozie ma sztywniejszą charakterystykę, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie ograniczania emisji, takim jak filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla, wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają już przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Wykonane w całości z aluminium silniki są standardowo wyposażone w oszczędzający paliwo układ start/stop. W nowej Astrze wprowadzono również szereg innych opcjonalnych rozwiązań z wyższej półki, takich jak nowa przednia i tylna kamera, cyfrowy prędkościomierz oraz systemy multimedialne nowej generacji. Do wyposażenia pojazdu należy także system E‑Call służący do wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Astrę również można doposażyć w bezprzewodową ładowarkę do smartfonów w konsoli środkowej.

Mistrzowska wydajność: emisja CO2 niższa nawet o 21 procent

Nowe, turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne są równie żwawe co oszczędne — to one w głównej mierze odpowiadają za wzorcową efektywność.

Kompaktowe trzycylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra. Rozwijając moc od 81 kW (110 KM) do 107 kW (145 KM) i maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm, charakteryzują się doskonałą równowagą między osiągami a wydajnością (zużycie paliwa wg NEDC: 6,4–5,2 l/100 km w cyklu miejskim; 4,2–3,8 l/100 km poza miastem; 5,0–4,3 l/100 km przy emisji CO2 116–99 g/km w cyklu mieszanym; WLTP: 6,2–5,2 l/100 km; CO2: 142–119 g/km; dane wstępne). Silnik 1.2 Direct Injection Turbo w nowej Astrze jest łączony z sześciobiegową przekładnią manualną, a Astra 1.4 Direct Injection Turbo jest dostępna z bezstopniową przekładnią automatyczną. Zintegrowanie chłodzonego cieczą kolektora wydechowego z głowicą cylindrów przyczynia się do szybszego nagrzewania silnika, a tym samym do obniżenia emisji w krótkim czasie po uruchomieniu zimnej jednostki. Wszystkie silniki benzynowe mają zmienne fazy rozrządu i są lżejsze nawet o sześć kilogramów w porównaniu z poprzednimi jednostkami trzycylindrowymi. Silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 96 kW (130 KM) emituje o około 21 procent CO2 mniej w porównaniu z poprzednią wersją. Typowa dla Opla jest znakomita elastyczność reakcji na otwieranie przepustnicy w silnikach benzynowych. Przy 1500 obr./min można osiągnąć 90 procent maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 1,5 sekundy od wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu.

 

Silniki benzynowe 1.2 1.2 1.2 1.4
Moc (kW/KM) przy obr./min 81/110 przy 4500 96/130 przy 5500 107/145 przy 5500 107/145 przy 5000–6000
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) 195 przy 2000–3500 225 przy 2000–3500 225 przy 2000–3500 236 przy 1500–3500
Norma emisji Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Przekładnia 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna

bezstopniowa

automatyczna

Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)
  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
    – CO2 g/km

5,6–5,3

 

4,0-3,8

 

4,6–4,3

105–99

5,5–5,2

 

4,0-3,8

 

4,5–4,3

104–99

5,5–5,2

 

4,0-3,8

 

4,6–4,3

105–99

6,4–6,3

 

4,2–4,0

 

5,0–4,8

116–112

Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2
  • l/100km
  • CO2 g/km

5,6–5,2

128–119

5,6–5,2

128–119

5,6–5,2

128–119

6,2–5,8

142–133

 

Wysoka wydajność: emisja CO2 poniżej 100 g/km w nowej Astrze turbo diesel

Nowe 1,5‑litrowe diesle w modelu Astra mają te same pozytywne cechy. W silnikach wykonanych z lekkiego stopu zastosowano rozwiązania obniżające tarcie wewnętrzne, a także wałki wyrównoważające i turbosprężarki o zmiennej geometrii. Układ wtrysku bezpośredniego common rail pracuje pod ciśnieniem 2000 barów. Zaawansowane trzycylindrowe silniki rozwijają moc 77 kW (105 KM) do 90 kW (122 KM) oraz 260 do 300 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa wg NEDC: 6,0–4,0 l/100 km w cyklu miejskim; 4,0–3,2 l/100 km poza miastem; 4,7–3,6 l/100 km przy emisji CO2: 125–94 g/km w cyklu mieszanym; WLTP w cyklu mieszanym: 5,6–4,4 l/100 km; CO2: 147–117 g/km; dane wstępne).

Oczyszczanie spalin w Astrze z 1,5‑litrowym silnikiem wysokoprężnym jest realizowane przez nowoczesny układ, złożony z pasywnego katalizatora utleniającego, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora SCR oraz filtra cząstek stałych (DPF).

 

Silniki wysokoprężne 1.5D 1.5D 1.5D
Moc (kW/KM) przy obr./min 77/105 przy 3250 90/122 przy 3500 90/122 przy 3500
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) 260 przy 1500–2500 300 przy 1750–2500 300 przy 1750–2500
Norma emisji Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Przekładnia 6‑biegowa manualna 6‑biegowa manualna 9‑biegowa automatyczna
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)
  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
    – CO2 g/km

4,5–4,3

3,4–3,2

3,8–3,6

100–94

4,5–4,3

3,4–3,2

3,8–3,6

100–94

6,0–5,7

4,0-3,9

4,7-4,6

125–120

Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2
  • l/100 km
  • CO2 g/km

4,8–4,4

126–117

4,8–4,5

127–119

5,6–5,2

147–138