Ruszyła kampania społeczna EXTRAsprawni

Dziś rozpoczęła się kampania EXTRAsprawni 2019. To już druga odsłona kampanii społecznej realizowanej przez Avalon EXTREME. W tym roku odbywa się ona pod hasłem „Prawdziwy sport jest jeden” i ma na celu zmianę postrzegania sportu osób z niepełnosprawnościami.

W dniu dzisiejszym odbyła się  również konferencja, podczas której premierę miał spot nagrany z udziałem sportowców oraz podczas której wypowiadali się eksperci z dziedziny psychologii sportu, reprezentanci Instytutu Badań oraz doświadczeni sportowcy – Krzysztof Hołowczyc i ambasadorzy Avalon Extreme – Sebastian Luty oraz Szymon Klimza.

Godziny treningów, dziesiątki startów, gorycz porażki i smak zwycięstwa. Te same emocje łączą wszystkich sportowców, bez względu na ich sprawność. Kampania społeczna EXTRAsprawni ma na celu pokazać jedną, wspólną twarz sportu i przekonać, że sportowców z niepełnosprawnościami oraz tych w pełni sprawnych więcej łączy niż dzieli. Bohaterami spotu są sportowcy z niepełnosprawnościami: Sebastian Luty, kierowca wyścigowy i Szymon Klimza, pasjonat workoutu oraz Krzysztof Hołowczyc i Akop Szostak, którzy postanowili osobiście wesprzeć ideę kampanii. Jesień i zima w tym roku będą należeć do EXTRAsprawnych!

EXTRAsprawni 2019 to już druga odsłona kampanii społecznej realizowanej przez Avalon EXTREME. W tym roku odbywa się ona pod hasłem „Prawdziwy sport jest jeden” i ma na celu zmianę postrzegania sportu osób z niepełnosprawnościami. Projekt ma pokazać, że jest on równie spektakularny i emocjonujący co sport osób sprawnych. W ramach tej inicjatywy w mediach pojawi się spot, w którym udział wzięła grupa wyjątkowych sportowców. Bohaterami klipu są ambasadorowie Avalon EXTREME: Sebastian Luty (utytułowany kierowca rajdowy, sparaliżowany w 95%) i Szymon Klimza (pasjonat sportu, m.in. treningu wytrzymałościowego, narciarstwa alpejskiego, sitwake’a, biegów ekstremalnych, kolarstwa), którym wózek nie przeszkadza w realizacji sportowych pasji. Projekt wsparli też goście specjalni, którzy poprzez swój udział chcą wyrazić solidarność i wsparcie dla idei kampanii: Krzysztof Hołowczyc (legenda polskiej motoryzacji, wybitny kierowca rajdowy i osobowość medialna) i Akop Szostak (znany trener personalny, zawodnik MMA, znany vloger). Spot będzie emitowany w telewizji, radiu oraz w Internecie. O potrzebie kampanii i swoim zaangażowaniu w nią, mówią jej bohaterowie:

Chcemy zmienić myślenie o niepełnosprawności, zarówno wśród osób z niepełnosprawnościami, jak i sprawnych. Sport jest jeden, gdyż od każdego wymaga wysiłku i zaangażowania, pasji i dążenia do wyznaczonego celu. To łączy nas wszystkich, bez względu na kondycję fizyczną. Na torze ścigam się z zawodnikami w pełni sprawnymi i nie mam żadnej taryfy ulgowej. Dzięki kampanii EXTRAsprawni po raz drugi pokazujemy, że sporty uprawiane przez osoby z niepełnosprawnościami są równie ciekawe i ekscytujące co te osób sprawnych  – tłumaczy Sebastian Luty, ambasador Avalon Extreme Racing.

Od lat obserwuję i wspieram Avalon EXTREME i dokonania jej ambasadorów. Ich niesamowity hart duchu, siła oraz wytrzymałość są zarówno dla mnie, jak i dla wielu innych osób, ogromną inspiracją i zasługują na podziw. Udział w kampanii to ogromny zaszczyt i świetna okazja, aby pokazać społeczeństwu, że warto kibicować sportowcom z niepełnosprawnościami i ich doceniać, gdyż robią niesamowite rzeczy. Sport jest wspaniałym ogniwem, który nas wszystkich łączy – podsumowuje Krzysztof Hołowczyc.

W Polsce jest ponad 5 milionów osób z niepełnosprawnościami . Wielu z nich uprawia z pasją sporty, także te ekstremalne. Kampania EXTRAsprawni ma na celu zmianę społecznego odbioru i postrzegania osób z niepełnosprawnościami i zachęcenie do wspierania i kibicowania wszystkim sportowcom, zgodnie z duchem przesłania kampanii, że prawdziwy sport jest jeden.
Kampania społeczna EXTRAsprawni jest współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.