Rüsselsheim otrzyma ponad 160 stacji ładowania

Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim otrzyma ponad 160 stacji ładowania samochodów elektrycznych. To właśnie tam będą odbywały się badania nad rozwojem infrastruktury ładowania

Już niedługo Centrum Inżynierskie firmy Opel w Rüsselsheim, stanie się laboratorium elektrycznej mobilności. We współpracy z Uniwersytetem w Kassel oraz specjalizującymi się w infrastrukturze ładowania firmami FLAVIA IT i PLUG’n CHARGE producent należący do grupy PSA, będzie prowadził badania nad jak najlepszą konfiguracją sieci elektroenergetycznej w odniesieniu do przyszłych potrzeb.

Trzyletni projekt „E-Mobility-LAB Hessen” otrzyma wsparcie heskiego Ministerstwa Gospodarki, Energii, Transportu i Rozwoju Kraju, ze środków przekazanych przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. W zamian firma Opel opracuje inteligentny system ładowania i infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Montaż pierwszych ładowarek w Rüsselsheim oraz w Centrum Testowym w Rodgau-Dudenhofen, rozpocznie się już za kilka miesięcy.

Łącznie planowane jest zainstalowanie ponad 160 stanowisk ładowania, z których w przyszłości będą korzystać samochody elektryczne należące do Centrum Inżynierskiego. Umożliwi to prowadzenie szeroko zakrojonych i opartych na solidnych podstawach symulacji z wykorzystaniem rzeczywistych danych i gwarancją przenoszalności wyników. Koncepcja ta powstała we współpracy z House of Energy – ośrodkiem doradczym zajmującym się transformacją energetyczną w Hesji.

To kolejny ważny etap w dążeniu firmy Opel do zajęcia czołowej pozycji w elektrycznej mobilności, czyli realizacji celu wyraźnie określonego w planie strategicznym PACE!. Do końca 2020 roku producent z Rüsselsheim będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele. Będą one zapewniały mnóstwo przyjemności z jazdy i przyczynią się do przyspieszenia wzrostu popytu na samochody elektryczne. Do końca 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w odmianie zelektryfikowanej.

Opel będzie elektryczny. Obecnie instalujemy niezbędną infrastrukturę ładowania w naszym Centrum Inżynierskim w Rüsselsheim, wspierając tym samym polityków i władze. Jedno nie ulega wątpliwości: elektryczna mobilność może odnieść sukces tylko wtedy, gdy rozwój pojazdów i rozbudowa infrastruktury ładowania będą postępowały równolegle – powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Dodatkowo w Centrum Testowym w Rodgau-Dudenhofen powstanie modułowy system tymczasowego magazynowania energii, wykorzystujący akumulatory wymontowane z samochodów Opel Ampera. Ponowne wykorzystanie tych zestawów baterii do zastosowań stacjonarnych, pomaga ograniczać zapotrzebowanie na energię w godzinach szczytu i stabilizować obciążenie sieci elektroenergetycznej. W systemie magazynowania energii użytych zostanie 18 akumulatorów wycofanych z eksploatacji w pojazdach. Ich łączna pojemność pozwoliłaby na zaopatrywanie w energię elektryczną czteroosobowego gospodarstwa domowego przez miesiąc.

Transformacja energetyczna już trwa. Teraz konieczne są postępy w tym zakresie w dziedzinie transportu – zwłaszcza w Hesji, gdzie na ten sektor przypada około połowy zapotrzebowania na energię. Dlatego promujemy elektryczną mobilność, między innymi właśnie poprzez wspieranie rozbudowy infrastruktury ładowania. Cieszymy się, że heski producent samochodów będzie uczestniczyć w rozwijaniu przyszłej mobilności w roli innowatora i lidera – powiedział Tarek Al-Wazir, wicepremier w rządzie kraju związkowego Hesja.

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności