Rozwój marki SEAT w Afryce Północnej

SEAT rozpoczyna ekspansję na Afrykę Północną w ramach strategii Grupy Volkswagen AG, której zadaniem będzie decentralizacja koncernu w celu uzyskania większej efektywności, wydajności oraz szybszego tempa rozwoju.

Afryka Północna jest jednym z kluczowych regionów strategii globalizacji SEAT-a. Celem firmy jest zwiększenie jej obecności międzynarodowej poza Europą i wzmocnienie jej obecności na wszystkich pięciu kontynentach. Algieria odgrywa istotną rolę w tej strategii, ponieważ jest to rynek światowy z jedną z najwyższych wielkości sprzedaży SEAT-a w 2018 r., Wraz z Niemcami, Hiszpanią, Wielką Brytanią i Francją – jest to kraj o najszybciej rosnącej liczbie dostaw samochodów hiszpańskiej marki. Ponadto SEAT ma dobrą koniunkturę w innych krajach regionu, takich jak Maroko i Tunezja.

Grupa Volkswagen i SOVAC, importer grupy w Algierii, zainaugurowali w lipcu 2017 r. montaż samochodów koncernu w mieście Relizane, 280 kilometrów na południowy zachód od Algieru. SEAT od samego początku kierował tym projektem, a teraz jego odpowiedzialność rozszerzyła się na cały region. Ponadto uruchomienie zakładu Relizane spowodowało znaczny wzrost sprzedaży SEAT-a w Algierii.

Źródło: SEAT