Renault ZOE testuje Stacje ładowania przy dworcach PKP

Renault Polska użycza Renault ZOE do testowania ładowarek instalowanych przy dworcach kolejowych. Pierwsze testy odbyły się na Śląsku jesienią 2018 r., kiedy stacje pojawiły się przy dworcach: Katowice, Katowice Ligota, Częstochowa i Gliwice, a od 15 lipca kierowcy mogą korzystać również z ładowarki zlokalizowanej przy dworcu Wrocław Główny.

Renault Polska użycza Grupie PKP w pełni elektrycznego Renault ZOE do testowania ładowarek samochodów elektrycznych instalowanych przy dworcach kolejowych. Testy stacji ładowania przy dworcu Wrocław Główny odbyły się we współpracy z autoryzowanym koncesjonerem Renault firmą Nawrot Sp. z o.o. Stacja pozwala na ładowanie jednocześnie dwóch aut prądem przemiennym o mocy 22 kW. Dzięki temu do pełnego naładowania akumulatora Nowego Renault ZOE o pojemności 52kWh potrzeba poniżej 3 godzin. Zapewnia to realny zasięg 390 km*.

Dzięki współpracy z PKP realizujemy jeden z kluczowych celów Renault, jakim jest promowanie elektromobilności. Coraz lepsza dostępność infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych może zachęcić kolejne osoby do wyboru takich aut. Samochody elektryczne nie emitują spalin i hałasu, dzięki czemu ten środek transportu jest bardziej przyjazny dla środowiska i może pozytywnie wpłynąć na jakość życia mieszkańców miast – mówi Andrzej Gemra, Zastępca Dyrektora Renault Terytorium East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów w Renault.

Nowe Renault ZOE

Nowe Renault ZOE to już trzecia generacja flagowego modelu elektrycznego Renault. Nowe ZOE jest bardziej ekonomiczne dzięki akumulatorowi o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 390 kilometrów zgodnie z procedurą WLTP*. Oferuje również więcej opcji ładowania dzięki możliwości korzystania z szybkich terminali prądu stałego (DC). Auto jest przyjazne dla środowiska, ponieważ nie emituje spalin ani hałasu silnika. Nowe Renault ZOE zapewnia dostęp online do usług Renault EASY CONNECT. Systemy wspomagania prowadzenia, 10-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów, system multimedialny Renault EASY LINK oraz nowy tryb do jazdy po mieście zostały zaprojektowane w taki sposób, aby codzienna jazda była bardziej przyjemna i dostarczała więcej radości.

* Zasięg zgodny z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, w cyklu znormalizowanym: 57% – jazda po mieście, 25% – jazda podmiejska, 18% – jazda autostradą), dla wersji ZOE Life. W trakcie homologacji.

Źródło: Renault