Advertisement

Renault wprowadza silnik benzynowy nowej generacji

Renault wprowadza nowy silnik benzynowy zbudowany we współpracy z koncernem Daimler. Silnik benzynowy nowej generacji będzie dostępny w trzech poziomach mocy.

Te wersje to: TCe 115 z manualną skrzynią biegów oraz TCe 140 i TCe 160 z manualną i automatyczną skrzynią biegów EDC. W 2018 roku nowy silnik benzynowy będzie stopniowo montowany również w innych modelach samochodów Renault (w zależności od kraju).

Silnik zadebiutował na rynku w modelach Scenic i Grand Scenic, ale z początkiem 2018 roku będzie stopniowo wprowadzany również w innych modelach producenta. Nowy silnik gwarantuje zdecydowanie większy komfort jazdy, wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz większą i stałą dostępność na wysokich obrotach, co jednocześnie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.

„Nasz nowy silnik benzynowy to wynik połączenia sił i specjalistycznej wiedzy inżynierów z Grupy Renault, Aliansu i naszego partnera, firmy Daimler. Po wykonaniu ponad 40 tys. godzin testów możemy być pewni, że spełnia on standardy jakości zarówno Aliansu Renault-Nissan, jak i Daimlera. W porównaniu z TCe 130 nowy silnik TCe 140 osiąga dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min” – powiedział Philippe Brunet, wiceprezes Aliansu ds. konstrukcji silników elektrycznych i spalinowych.

Nowoczesna technologia w nowym silniku Renault

Nowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC dostępny jest w kilku poziomach mocy od 115 do 160 KM. W konstrukcji silnika wykorzystano szereg stworzonych przez koncern innowacyjnych rozwiązań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znaną z silnika Nissana GT-R, która zwiększa jego wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła. Zastosowano również inne technologie, które pozwalają czerpać większą przyjemność z jazdy i zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2. przy osiągnięciu maksymalnej mocy wersji TCe 160 gwarantuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 260 Nm dla manualnej skrzyni biegów lub 270 Nm dla automatycznej skrzyni EDC. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest w zakresie od 1750 do 3700 obr./min.

Produkowanego w fabryce Renault w hiszpańskim mieście Valladolid silnik można już zamawiać w salonach Renault w Europie. Dostawy przewidziane są w połowie stycznia 2018.

Źródło: Renault



Wideo

Ruszyła druga edycja Akademii Menadżera Floty!
TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności