Renault prezentuje nowego Captura

Renault Captur jest prekursorem na rynku miejskich SUV-ów. Od debiutu rynkowego w 2013 roku sprzedał się w 1,2 miliona egzemplarzy. Bardzo szybko stał się bestsellerem w swojej klasie, zarówno we Francji, jak i w innych krajach europejskich. Pozycję utrzymał także w ubiegłym roku z ponad 230 000 sprzedanych egzemplarzy na świecie.

Wobec coraz silniejszej konkurencji na rynku Nowy Captur zmienia się i rozwija te cechy, którym zawdzięcza  sukces. Nowoczesna sylwetka samochodu przykuwa uwagę charakterystycznymi dla SUV-a atletycznymi
i dynamicznymi kształtami. Wnętrze oferuje wiele możliwości aranżacji i teraz jest jeszcze bardziej przestronne. Przeszło prawdziwą rewolucję, która wyniosła je na zupełnie nowy poziom technologiczny i jakościowy. Parametry użytkowe są godne modeli z wyższego segmentu.

Rynkowy debiut Nowego Captura wpisuje się w plan strategiczny Grupy Renault Drive the Future (2017-2022). Stanowi jeden ze sztandarowych modeli planu.

Po pierwsze ze względu na międzynarodowy, a obecnie światowy zasięg. Nowy Captur jest sprzedawany na wszystkich kontynentach i będzie także produkowany w Chinach, strategicznym rynku dla Grupy Renault. Na wszystkich rynkach zbytu, również w Korei Południowej,  będzie sprzedawany pod marką Renault.

Po drugie ze względu na wymiar technologiczny. Nowe Renault Captur spełnia trzy kluczowe kryteria mobilności jutra, zgodnie z planem strategicznym:

  • Napęd elektryczny: Grupa Renault będzie oferowała w gamie 12 modeli z napędem elektrycznym. Nowy Captur będzie pierwszym modelem Renault wyposażonym w hybrydowy napęd E-TECH Plug-in, skonstruowany na bazie technologii opracowanej przez markę i Alians.
  • Łączność na pokładzie samochodu:, 100% modeli sprzedawanych na kluczowych dla marki rynkach będzie połączonych z internetem. Nowy Captur, wyposażony w nowy system multimedialny z łącznością online
    i ekosystem Renault EASY CONNECT, doskonale ilustruje to założenie.
  • Jazda autonomiczna: Grupa Renault wprowadzi na rynek 15 modeli wyposażonych
    w technologie umożliwiające jazdę autonomiczną. Nowy Captur będzie jednym z pierwszych. Razem z Nowym Clio pozwoli on upowszechnić w modelach z segmentu B systemy wspomagania prowadzenia, dzięki którym będzie możliwa jazda autonomiczna.

Nowy Captur jest jednym z kluczowych modeli w strategii Grupy, która dąży do wzmocnienia synergii w ramach Aliansu. Strategia zakłada w szczególności opracowywanie wspólnych technologii i stosowanie nowych platform, takich jak platforma CMF-B, na której został zbudowany Nowy Captur. Nowa koncepcja instalacji elektrycznej
i elektronicznej umożliwia dodawanie najnowszych technologii, tak aby wyjść naprzeciw zmieniającym się wymaganiom rynku.

Nowego Captura można rozpoznać na pierwszy rzut oka po elegancko wyprofilowanych bokach i wyraźnych przetłoczeniach oraz „płynnym” designie dachu. Bardziej atletyczny i dynamiczny Captur radykalnie zmienia oblicze i wzmacnia wizerunek prawdziwego SUV-a. Zewnętrzna przemiana przejawia się w bardziej nowoczesnym i wyrazistym kształcie nadwozia przy jednoczesnym zachowaniu ważnej dla Renault zmysłowości w stylu „French Design”. Nowy Captur jest dłuższy od poprzednika (4,23 m, czyli +11 cm) i zyskuje na wyglądzie dzięki 18-calowym obręczom kół w zależności od wersji oraz zwiększonemu rozstawowi osi
(2,63 m, czyli +2 cm). Całkowicie nowa stylistyka, precyzyjnie spasowane elementy nadwozia, w 100% LED-owe reflektory z charakterystycznym układem świateł w kształcie litery „C” z przodu i z tyłu oraz chromowane elementy ozdobne zdecydowanie zwiększają jakość postrzeganą modelu.

Rewolucja wnętrza zapoczątkowana w Nowym Clio ma swoją kontynuację w Nowym Renault Captur, który zyskuje wszelkie cechy auta wyższej klasy. Również tutaj pojawia się lekko zwrócony w stronę kierowcy Smart Cockpit z unikatową, „pływającą” środkową konsolą. Dzięki najnowszym technologiom i największym w tym segmencie wyświetlaczom wnętrze jest teraz perfekcyjnie ergonomiczne i nowoczesne oraz pozwala w pełni cieszyć się doznaniami z jazdy.

Ale nie tylko miejsce kierowcy jest rewolucyjne. Całe wnętrze zmieniło się  i pod względem jakości oraz komfortu przypomina samochody z wyższego segmentu. Wysokiej jakości materiały wykończeniowe, deska rozdzielcza, płaty drzwi i obramowanie środkowej konsoli z powłoką typu soft touch, niezwykle staranne wykończenie elementów wyposażenia, zmieniona konstrukcja siedzeń… efekty rewolucji są wszędzie odczuwalne.

Ekran multimedialny

Kluczowy element Smart Cockpitu to 9,3-calowy ekran multimedialny (dwukrotnie większy od wersji 7-calowej). To największy ekran w tym segmencie. Pionowy tablet powiększa wizualnie deskę rozdzielczą, wprowadza wyraźny akcent nowoczesności we wnętrzu, a lekkie zakrzywienie ekranu zapewnia lepszą czytelność wyświetlanych informacji. Jest lekko nachylony ku kierowcy i dzięki nowemu systemowi multimedialnemu Renault EASY LINK oferuje kompletny zestaw łatwo dostępnych, prostych w obsłudze usług multimedialnych i nawigacji. Umożliwia również zmianę ustawień systemu MULTI-SENSE i parametrów systemów wspomagających prowadzenie.

Cyfrowy zespół zegarów i wskaźników

Podobnie jak Nowe Clio, również Nowy Captur wyposażony został w cyfrowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej od 7 do 10,2” daje się w bardzo intuicyjny sposób personalizować. Wersja 10,2” posiada także wbudowany system nawigacji GPS. Dzięki dwóm ekranom o przekątnej 9,3” i 10,2” Nowy Captur dysponuje największą powierzchnią wyświetlania w tym segmencie.

Bagażnik

Podobnie jak w Nowym Clio, subwoofer systemu nagłośnienia Bose w Nowym Renault Captur jest wbudowany
w ścianę bagażnika z prawej strony, dzięki czemu nie wpływa w żadnym stopniu na jego pojemność. Pojemność bagażnika została zwiększona do 536 litrów – to najlepszy wynik w tej kategorii, o 81 litrów więcej niż
w poprzedniej generacji modelu. Do tego należy dodać 27 litrów pojemności schowków we wnętrzu. Wielkość bagażnika można zmieniać dzięki przesuwanej w zakresie 16 cm tylnej kanapie oraz wyjmowanej podłodze, która pozwala uzyskać dwupoziomową konfigurację ułatwiającą załadunek bagaży w codziennym użytkowaniu.
W rezultacie po złożeniu tylnych siedzeń powstaje niemal idealnie płaska podłoga, a maksymalna długość załadunku wzrasta do 1,57 m. To o 11 cm więcej niż w poprzedniej generacji.

Nowy Captur to również nowoczesne silniki. Dysponuje szerszą i w znacznym stopniu odnowioną gamą  silników benzynowych i wysokoprężnych. Silniki – współpracujące z manualną, 5- lub 6-stopniową skrzynią biegów bądź
z automatyczną, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią EDC – mają teraz zwiększoną moc od 100 do 155 KM
w wersjach benzynowych i od 95 do 115 KM w wersjach wysokoprężnych. Wszystkie są silnikami najnowszej generacji, wyposażonymi w zawansowane technologie zapewniające zgodność z wymaganiami najnowszych norm oraz zoptymalizowany poziom zużycia paliwa i emisji spalin.

Gama silników Nowego Captura zostanie w 2020 roku wzbogacona o hybrydowy zespół napędowy E-TECH. Będzie to pierwszy tego rodzaju napęd, zarówno w Grupie Renault, jak i w tym segmencie. Odnoszący sukcesy model skierowany do szerokiej rzeszy użytkowników będzie pionierem w upowszechnianiu technologii doładowywanego napędu hybrydowego, tak by był dostępny dla wszystkich.

W połączeniu z silnikami 1.0 Tce 100 i 1.3 TCe 130 i 155 oraz opracowanym w ramach Aliansu silnikiem E-TECH Plug-in Nowy Captur stanowi doskonałą ilustrację efektu synergii o kluczowym znaczeniu w strategii Grupy Renault i firm partnerskich.

źródło: Renault