Rejestracja nowych samochodów – mocny grudzień i zmiana lidera wśród klientów indywidualnych

Rok 2016 przyniósł zmiany w tendencjach zakupowych klientów indywidualnych. Po latach dominacji z pierwszego miejsca musiała ustąpić marka Skoda. Ponadto ostatni miesiąc ubiegłego roku, okazał się rekordowym pod względem sprzedaży nowych samochodów od siedmiu lat.

W ostatnim miesiącu ubiegłego roku Polacy nabyli 49 552 nowych samochodów. To o blisko 3 tys. więcej niż wynosi dotychczasowy rekord z grudnia 2010 roku (46 812 sztuk). Według danych CEPiK w 2016 sprzedaż pojazdów w Polsce (samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t) wyniosła 475 935 sztuk, czyli o 16,6 proc. więcej niż w 2015.

Rok 2016 przyniósł także zmiany wśród rankingu najpopularniejszych marek. Choć Skoda nadal pozostaje liderem w sprzedaży całościowej (firmy i klienci indywidualni), to jeśli chodzi o zainteresowanie osób prywatnych, czeska marka musiała ustąpić podium aż o dwie pozycje. Pod tym względem przegrała z Toyotą i Oplem.

Ranking popularności marek w 2016 roku wśród klientów indywidualnych:

1. Toyota – 15 642 sztuk (11,64% udziału w rynku)
2. Opel – 15 414 (11,47%)
3. Skoda – 13 861 (10,31%)
4. Volkswagen – 10 926 (8,13%)
5. Kia – 9 236 (6,87%)
6. Renault – 8 365 (6,22%)
7. Hyundai – 7 414 (5,51%)
8. Dacia – 6 860 (5,10%)
9. Ford – 5 852 (4,35%)
10. Nissan – 5 053 (3,76%)

Źródło: CEPiK