Advertisement

[RAPORT] Co trzecia polska firma nie kontroluje swoich kierowców na drogach

Ponad połowa menadżerów w Polsce przyznaje, że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku prowadząc samochód podczas podróży służbowej. Z badań TomTom Telematics wynika, że duża część polskich firm nie kontroluje czasu i sposobu w jaki ich pracownicy prowadzą samochody oraz nie prowadzi żadnych szkoleń w tym zakresie. Może to prowadzić do wymiernych strat finansowych.

Badanie TomTom Telematics przeprowadzone wśród 300 menadżerów wyższego szczebla w Polsce jednoznacznie pokazuje, że niemal wszystkie polskie firmy (94 % ankietowanych) wysyłają swoich pracowników w podróże biznesowe własnym lub firmowym samochodem. Jednocześnie ponad połowa ankietowanych dyrektorów przyznaje (51%), że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku prowadząc samochód podczas podróży służbowej.

Jedną z głównych przyczyn wypadków jest brak odpowiednich procedur w firmach. Jeden na trzech ankietowanych menadżerów (35%) przyznaje, że jego firma w żaden sposób nie monitoruje zachowania swoich pracowników na drogach i w żaden sposób nie nie weryfikuje ile przewinień drogowych dany pracownik miał w przeszłości na koncie. Jeden na czterech (26%) nie wie ile czasu jego pracownicy spędzają za kierownicą. Jedna trzecia firm (36%) nie prowadzi żadnych szkoleń w zakresie bezpiecznej jazdy.

Polskie firmy nie kontrolują swoich pracowników na drogach podczas podróży służbowych. Tym samym narażają się na odpowiedzialność prawną oraz wymierne straty finansowe. Ponad 66% ankietowanych menadżerów przyznało, że wypadki spowodowane przez pracowników ograniczyły lub uniemożliwiły im wykonywanie obowiązków zawodowych.

Poszkodowanemu pracownikowi podlegającemu ubezpieczeniu społecznemu przysługuje szereg świadczeń z tytułu długotrwałego bądź stałego uszczerbku na zdrowiu jakiego doznał wskutek wypadku przy pracy. W zależności od stanu zdrowia poszkodowany ma prawo m.in. do zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego, jednorazowego odszkodowania, renty z tytułu niezdolności do pracy, a także dodatku pielęgnacyjnego.

„Pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa pracowników na drogach oraz poprawy efektywności biznesowej firmy jest monitoring zachowania kierowców pojazdów służbowych. Wdrożenie telematycznego systemu zarządzania flotą jak WEBFLEET pozwala w sposób zdalny z biura na identyfikację niebezpiecznych zachowań na drodze, kontrolę parametrów eksploatacyjnych i optymalizację wykonywania zadań przez pracowników w terenie. To z kolei może pomóc zmniejszyć liczbę wypadków i kolizji, poprawić produktywność pracowników oraz obniżyć koszty operacyjne i składki ubezpieczeniowe” – mówi Marek Kujawiński, Dyrektor sprzedaży TomTom Telematics Polska.

iOSArtboard 1@2x.png

Źródło: TomTom



Wideo

TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności