Producenci łączą siły na rzecz zaawansowanego systemu ładowania dla aut elektrycznych

Grupa Audi, Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Porsche planują utworzenie joint venture, którego zadaniem będzie budowa w Europie sieci stacji wysokich napięć umożliwiającej ładowanie pojazdów elektrycznych.

Partnerzy podpisali w tym celu odpowiednie porozumienie. Chcą wspólnie, w krótkim czasie, wybudować dużą liczbę punktów ładowania i w ten sposób znacznie zwiększyć możliwość korzystania z pojazdów elektrycznych na długich odcinkach. To ważny krok w kierunku masowego wprowadzenia na rynek pojazdów elektrycznych.

Planowana infrastruktura bardzo szybkiego ładowania o maksymalnej mocy 350 kW, umożliwi o wiele szybsze ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych niż ma to miejsce dziś. Budowa rozpocznie się w 2017 roku. W pierwszym etapie, planuje się uruchomienie ok. 400 stacji w całej Europie. Do roku 2020, klienci mają zyskać dostęp do tysięcy punktów ładowania wysokiej mocy. Stacje ładujące wzdłuż autostrad i często uczęszczanych dróg tranzytowych będą dostępne powszechnie, umożliwiając tym samym elektryczną jazdę na długich trasach. Ładowanie ma być tak dalece zaawansowane, by w przyszłości przebiegało równie komfortowo jak tradycyjne tankowanie paliwa.

Sieć ładowania ma bazować na standardzie Combined Charging System (CCS). Planowana infrastruktura zwiększy możliwości istniejących standardów ładowania prądem zmiennym i stałym, tak by w przyszłości możliwe było szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy dostosowane do tej mocy, byłyby ładowane w ułamku czasu potrzebnego dziś do tej operacji. Celem stworzenia sieci, jest możliwość ładowania wszystkich pojazdów wyposażonych w standard CCS, niezależnie od marki. Ma to pomóc w znacznym zwiększeniu akceptacji pojazdów elektrycznych w Europie.

Planowane inwestycje podkreślają przekonanie zaangażowanych w nie producentów samochodów o znaczeniu elektromobilności. Partnerzy – założyciele: Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i Koncern Volkswagen, pragną mieć równy udział w joint venture. Inni producenci samochodów są mile widziani i także mogą uczestniczyć w inicjatywie na rzecz sieci ładowania oraz mieć swój wkład w komfortowe rozwiązania na tym polu. Ponadto, joint venture jest otwarte na współpracę z regionalnymi partnerami.

Powstanie joint venture musi jeszcze poprzedzić podpisanie odpowiedniej umowy założycielskiej i zatwierdzenie w różnych systemach prawnych.

Źródło: Audi