Peugeot Rifter – następca Partnera

Peugeot zaprezentował najnowszy użytkowy model w swojej ofercie. Premierowa wersja zyskała nie tylko innowacyjną sylwetkę, ale przede wszystkim nową nazwę. Zamiast dotychczasowej – Peugeot Partner, najnowsza wersja modelu będzie występowała pod nazwą Rifter.

Francuski koncern motoryzacyjny, do którego należy Peugeot, zaplanowała na rok 2018 odnowienie swoich czołowych modeli samochodów użytkowych. Po przedstawieniu najnowszych wersji Citroena Berlingo i Opla Combo, przyszedł czas na model z oferty Peugeota.

Nowy Peugeot Rifter zapożyczył pewne elementy stylistyczne i funkcjonalne od terenowych SUV-ów, m. in.: zwiększony prześwit, duże koła, kształt nadkoli i zderzaków oraz osłony przedniej i tylnej części podwozia.

Wzorem nowych modeli Peugeota we wnętrzu zastosowano kaskadową deskę rozdzielczą, czyli tzw. iCockpit. Z tego powodu kierownica musiała zostać zmniejszona, dlatego wszystkie wskazania obserwuje się znad jej wieńca. Konsola centralna pozostała taka sama. Na jej szczycie znajduje się ekran multimedialny, pod którym umieszczono panel klimatyzacji.

Peugeot Rifter w wersji GT Line będzie wyróżniać się specjalnymi elementami wykończenia w kolorze Noir Onyx, m.in. obramowaniem grilla, obudowami lusterek bocznych, relingami dachowymi i wstawkami w bocznych listwach. Ekskluzywną stylistykę nadwozia podkreślają 17-calowe diamentowane obręcze kół oraz połyskujące miedzią oznakowanie GT Line na przednich błotnikach i tylnej klapie. Wnętrze GT Line wyróżnia się m.in. skórzaną kierownicą, lakierem Marron Quente na wybranych elementach deski rozdzielczej, tkaninową tapicerką Casual i wzorem szachownicy na tarczach zegarów.

Auto będzie dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: krótkiej (5-osobowej) i przedłużonej (7-miejscowej). W standardzie Rifter oferuje aż 775 litrów pojemności bagażnika.

W ofercie silników benzynowych znajdziemy dwie wersje silnika 1.2 PureTech:

• PureTech 130 KM S&S z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów EAT8 (wejdzie do sprzedaży w połowie 2019 roku),
• PureTech 110 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, dostępną również w wersji o bardzo niskim spalaniu.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje trzy wersje mocy jednostki 1.5 BlueHDi:

• BlueHDi 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią 8-stopniową EAT8,
• BlueHDi 100 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, dostępny również w wersji o bardzo niskim spalaniu z systemem Stop&Start,
• BlueHDi 75 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach.

Światowy debiut nowego Peugeota Riftera odbędzie się w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Sprzedaż modelu na rynkach międzynarodowych rozpocznie się już we wrześniu.

Źródło: Peugeot