Porsche inwestuje w start-up WayRay

Porsche inwestuje w WayRay – rozwijający się start-up technologiczny z Zurychu. WayRay opracowuje i wytwarza holograficzne techniki wyświetlania typu head-up z elementami rzeczywistości rozszerzonej. Pracuje również nad harmonijną integracją wirtualnych obiektów z odbiorem jazdy. Porsche udzieliło WayRay wsparcia jako strategiczny i główny inwestor.

Firma objęła udziały w start-upie WayRay wspólnie z Hyundai Motor, JVCKENWOOD oraz  funduszami, pozycjonując się wśród inwestorów takich jak Alibaba Group. Partnerstwo pomiędzy WayRay a Porsche stanowi element platformy innowacji „Startup Autobahn” i będzie dalej strategicznie poszerzane w celu rozwoju rozwiązań technicznych dedykowanych dla branży motoryzacyjnej.

WayRay zatrudnia obecnie ponad 250 osób. Siedziba szwajcarskiego start-upu mieści się w Zurychu, ale jego biura działają również w Rosji, Chinach i USA. W przyszłym roku  firma ma otworzyć swój zakład produkcyjny również w Niemczech. W porównaniu z konwencjonalnymi, dostępnymi na rynku wyświetlaczami head-up WayRay oferuje znacznie mniejszy układ projekcyjny, który można zamontować w dowolnym pojeździe, niezależnie od architektury kokpitu. Technika ta jest aktualnie testowana zarówno pod kątem kierowców, jak i pasażerów – a tym samym oferuje potencjał wprowadzania nowych koncepcji w kontekście jazdy wysoko zautomatyzowanej. Porsche postawiło sobie za cel konsekwentne poszerzanie portfolio swoich cyfrowych usług. 

Źródło: materiały prasowe Porsche

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności