Porsche 911 w nowej serii GTS

Porsche poszerza linię produktową 911 o modele GTS. W marcu 2017 r. do sprzedaży trafi łącznie pięć wariantów: 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła i 911 Carrera 4 GTS z napędem na obie osie – oba dostępne jako coupé lub kabriolet, a także 911 Targa 4 GTS z napędem na obie.

Nowo opracowany, turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3 litrów generuje moc zwiększoną do 450 KM. To o 30 KM więcej niż 911 Carrera S i o 20 KM więcej niż poprzedni model GTS z jednostką wolnossącą. Wszystkie warianty oferowane są do wyboru z siedmiobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK).

Maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 2150 do 5000 obr./min, zapewnia lepsze przyspieszenie i elastyczność. Standardowo wszystkie modele GTS wyposażone są w układ Porsche Active Suspension Management (PASM). GTS w wersji coupé dysponuje sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Najlepszym sprinterem w gamie jest standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono wariant 911 Carrera 4 GTS Coupé – z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s. Wszystkie modele GTS osiągają prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Najszybsze jest coupé z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła – rozpędza się do 312 km/h.

Mimo lepszych osiągów rodzina 911 GTS legitymuje się wysoką wydajnością. Przykładowo, 911 Carrera GTS z PDK zużywa jedynie 8,3 l/100 km (cykl NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 188 g/km.

Na tle pozostałych „911” modele GTS wyróżniają się też designem. Wszystkie warianty bazują na poszerzonym podwoziu czteronapędowym i mierzą 1852 mm. Ich sportowy charakter podkreśla nowy przedni zderzak Sport Design. Cały przedni pas został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Dolny przedni spojler i powiększone przedłużenie tylnego spojlera dodatkowo zmniejszają siłę unoszenia przedniej i tylnej osi w porównaniu z modelami Carrera S.

Również z tyłu GTS-y są nie do pomylenia: mają przyciemniane lampy, kratę wlotu powietrza z czarnym, satynowym wykończeniem i umieszczone centralnie dwie końcówki sportowego układu wydechowego, który należy do wyposażenia standardowego. Dla wariantów czteronapędowych zarezerwowano ozdobny pas pomiędzy lampami w kolorze czarnym, a dla czteronapędowych – pas z podświetleniem. Stylizacji nadwozia dopełniają boczne lusterka Sport Design, 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem w kolorze czarnym i centralną śrubą oraz oznaczenie modelu GTS na drzwiach. Także charakterystyczny pałąk modelu Targa po raz pierwszy ma kolor czarny, nadając wariantowi 911 Targa 4 GTS szczególnie wyrazisty wygląd.

Źródło: Porsche