Popyt na hybrydy Toyoty wzrósł w Polsce o 145%

Toyota Motor Europe sprzedała w pierwszym półroczu 476 000 samochodów, o 5,6% niż w tym samym okresie w 2015 r. Firma zanotowała bardzo duży wzrost popytu na auta hybrydowe.

Sprzedaży hybrydowych pojazdów marek Toyota i Lexus w Europie wzrosła o 44% w stosunku rok do roku i wyniosła 145 160 sztuk. Popyt na model Yaris Hybrid wzrósł o 23%, Auris Hybrid o 33%, zaś na Priusa ponad dwukrotnie.

Toyota sprzedał w tym roku 280 000 samochodów hybrydowych. Ich udział w łącznej sprzedaży marki wzrósł z 24% w pierwszym półroczu 2015 r. do 31% w okresie styczeń-czerwiec tego roku. Do 2020 r. udział hybryd w strukturze sprzedaży Toyoty ma osiągnąć 50%.

– Wzrost sprzedaży hybryd o 44% w stosunku do poprzedniego roku to wielkie osiągnięcie, podobnie jak fakt, że już 31% sprzedawanych aut to hybrydy. Bardzo dobrze sprzedają się Yaris Hybrid i Auris Hybrid, zaś pierwsze wyniki RAV4 Hybrid i nowego Priusa znacznie przekroczyły nasze oczekiwania. Te fakty, w połączeniu z premierami nowych generacji modeli PROACE i Hilux, pozwalają spodziewać się równie dobrych wyników w drugim półroczu – powiedział Matt Harrison, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Toyoty.

W Polsce sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła ogółem o 20%, a hybryd o rekordowe 145%. Popyt na model Auris Hybrid wzrósł o ponad 123% (do 2053 sztuk), a wersje hybrydowe stanowiły ponad 34% wszystkich sprzedanych Aurisów. Liczba sprzedanych egzemplarzy Yaris Hybrid zwiększyła się w stosunku do pierwszego półrocza w 2015 r. o 30%, a udział hybryd w całej sprzedaży tego modelu wyniósł 11%. Efektem wprowadzenia nowej generacji Priusa był niemal dwudziestokrotny wzrost popularności tego modelu. Również włączenie do gamy hybrydowej wersji RAV4 przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży tego samochodu o 19%. Sprzedano 718 egzemplarzy nowej RAV4 Hybrid, co stanowiło 31% ogółu.

– Wyniki sprzedaży świadczą dobitnie, że polski rynek bardzo dobrze przyjął napęd hybrydowy, który przestał być ciekawostką, a stał się po prostu kwestią świadomego wyboru. Widać to zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja jest efektem szczegółowej analizy opartej na wiedzy ekspertów – powiedział Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. – Wobec dużego zainteresowania klientów zarówno wprowadzonym w tym roku Priusem IV generacji i RAV4 Hybrid, jak i obecnymi wcześniej na rynku hybrydowymi wersjami Aurisa i Yarisa można się spodziewać, że plan sprzedaży w tym roku 10 000 hybrydowych Toyot jest najzupełniej realny.

Szczegółowe tabele dot. sprzedaży zamieszczamy poniżej.

Źródło: Toyota