Popyt na modele marki Škoda wzrósł o ponad 30%

Škoda umocniła się na pozycji lidera polskiego rynku. Marka dobrze radzi sobie również na świecie.

Popyt na samochody w Polsce w sierpniu wyniósł 28 332 sztuki, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego miesiąca w 2015 r. o 20,25%. Škoda osiągnęła lepszy wynik pod względem wzrostu w porównaniu z rynkiem jako całością. Sprzedała klientom 3334 auta, czyli o 30,9% w porównaniu do sierpnia ubiegłego roku.

Wzrósł popyt zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. W porównaniu do sierpnia 2015 r. wyniki w tych kategoriach podniosły się o odpowiednio 33,5% oraz 30,2%.

Na przestrzeni pierwszych ośmiu miesięcy roku, zarejestrowano w sumie 33 888 samochodów marki Škoda. To o blisko 15% więcej, niż w tym samym okresie w roku 2015. Daje to marce udział w rynku na poziomie 12,5%. Co ósmy samochód zarejestrowany w Polsce od początku tego roku pochodził od czeskiego producenta.

Na cały świecie Škoda sprzedała 80 700 aut. Dostarczając 29 000 samochodów w Europie Zachodniej, marka zanotowała wzrost w tej części kontynentu o 7%. Firma zanotowała dwucyfrowe wzrosty we Francji, Włoszech, Holandii, Austrii, Portugalii i Szwecji. Na kluczowym dla marki rynku niemieckim Škoda wzrost wyniósł 3,6% (do 12 100 samochodów).

W Europie Centralnej na drogi wyjechało 13 100 nowych, czeskich pojazdów. To więcej o 6,9% niż przed rokiem. Obok Polski, drugim czołowym odbiorcą pozostaje tutaj rodzimy rynek marki. Škoda dostarczyła w Republice Czeskiej 6400 samochodów.

Ważny wzrost marka zanotowała także na rynku rosyjskim. S sierpniu dostarczyła tam 2400 samochodów, o 5,4% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż Škody rośnie także w innych częściach świata: Turcji (wzrost o 39%), Izraelu (wzrost o 7,8%) i Chinach. Największy rynek Škody na świecie przyjął w sierpniu aż 26 000 czeskich samochodów, co stanowi wzrost aż o 36,1% wobec tego samego okresu w roku 2015.

Liczba dostaw Škody do klientów w sierpniu 2016 r. (w sztukach, zaokrąglona, według modelu, zmiana procentowa wobec sierpnia 2015 r.):
– Škoda Citigo (sprzedawana tylko w Europie: 2 700; +3,0%),
– Škoda Fabia (13 900; -2,8 %),
– Škoda Rapid (17 400; +38,0 %),
– Škoda Octavia (30 800; +2,9 %),
– Škoda Superb (9 200; +144,1 %),
– Škoda Yeti (6 700; -2,5 %).

Źródło: Škoda