Polska największym rynkiem aut używanych

Polska cały czas przoduje na rynku aut używanych w Europie Centralnej. Według AAA Auto, w 2015 roku rynek ten obejmował w kraju prawie 2,5 mln ofert sprzedaży. Dla porównania w Czechach ofert było 932 tys., a na Węgrzech 556 tys.

Przeciętny samochód używany oferowany przez polskich właścicieli w ubiegłym roku kosztował średnio 21 172 zł, miał 12 lat i około 170 tys. km przebiegu. Najwięcej ofert było w województwie mazowieckim (354 501), a najmniej w opolskim (44 834). Najczęściej oferowano takie auta jak: Opel Astra, VW Passat, VW Golf, Audi A4, BMW 3, Ford Focus, Opel Vectra, Opel Corsa, Ford Mondeo, Renault Megane.

Jak wyjaśnia  Przemysław Vonau, dyrektor AAA AUTO w Polsce oraz członek zarządu Grupy AAA AUTO: „Porównując dane ze stycznia i lutego 2016 roku ze statystykami z tego samego okresu w 2015 roku, można dostrzec zmiany w preferencjach zakupowych. Polacy są skłonni wydać więcej na samochód używany. Średnia cena oferowanego w 2015 roku w tym okresie samochodu używanego wynosiła 19 576 zł, natomiast w 2016 roku jest to już 24 183 zł. Wyższa cena wywoławcza związana jest często z młodszym rocznikiem auta, co tylko potwierdza obserwowany przez nas trend kupowania przez Polaków coraz młodszych aut używanych„.

Szacuje się, że w tym roku sprzedaż samochodów nowych w Polsce wyniesie ok 380 tys. egzemplarzy. Ponad połowa z nich trafi do firm. Przedsiębiorstwa oferujące usługi dla flot podejmują działania, które mają na celu wykorzystanie potencjału rynku wtórnego, czego przykładem otwarty w Warszawie salon aut poleasingowych LeasePlan.

Źródło: AAA Auto