Pierwszy kwartał Skody na wyraźnym plusie

SKODA odniosła sukces odnotowując przychody ze sprzedaży rzędu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale i uzyskując tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy niż w poprzednim roku. Marka utrzymała zysk operacyjny na wysokim poziomie 410 mln euro, podobnie jak zwrot ze sprzedaży na poziomie 8,3 proc. Inwestycje producenta w środki trwałe wzrosły aż o 74,3 proc. SKODA inwestuje tym samym w nowe modele i mocno stawia na elektromobilność zwiększając moce produkcyjne linii przeznaczonych do produkcji komponentów do pojazdów elektrycznych.

„Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, osiągnęliśmy bardzo dobry wynik w pierwszym kwartale 2019 r. Niewielki spadek zysku operacyjnego wynika głównie z ujemnego kursu walutowego oraz wyższych kosztów przy wprowadzaniu nowych produktów i technologii, w które cały czas inwestujemy. Bardzo pozytywnym aspektem był z pewnością wzrost wolumenu sprzedaży w Europie, osiągnięty dzięki naszej polityce cenowej, aktywnemu zarządzaniu sprzedażą oraz optymalizacji kosztów” – podsumowuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu SKODA AUTO ds. Finansów i IT

W pierwszym kwartale 2019 roku SKODA dostarczyła klientom 307 600 pojazdów, co jest wynikiem nieco niższym niż w pierwszych trzech miesiącach minionego roku. SKODA OCTAVIA pozostaje bestsellerem marki, od stycznia do marca sprzedano 92 500 sztuk tego modelu. KAROQ jest nadal ważnym motorem wzrostu: w pierwszym kwartale SKODA dostarczyła 35 800 sztuk kompaktowego SUV-a, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

SKODA stawia na strategię przyszłości

Marka jasno określiła wizję przyszłości poprzez strategię 2025 i osiąga kolejne kamienie milowe. Głównymi celami, które przed sobą stawia, jest rozwój obszaru elektromobilności oraz usług z zakresu connectivity. Inne kluczowe obszary działania obejmują digitalizację produktów i procesów, wejście na nowe rynki oraz rozszerzenie tradycyjnego biznesu produkcji samochodów o dostarczanie różnorodnych usług z zakresu mobilności. SKODA AUTO zamierza rozwijać się w dwóch wymiarach –poprzez dalsze zwiększanie sprzedaży pojazdów oraz przez rozwój nowych obszarów biznesowych, takich jak cyfrowe usługi mobilności.

Źródło: Skoda