[Paryż 2016] Mitsubishi GT-PHEV Concept, Outlander i ASX w wersjach na rok 2017

Mitsubishi GT-PHEV Concept to największa atrakcja marki spod znaku trzech diamentów na stoisku w Paryżu.

Mitsubishi GT-PHEV Concept wyróżnia się tylnymi drzwiami otwieranymi „pod wiatr”, grillem Dynamic Shield i przemyślaną konstrukcją reflektorów. W górnej części przodu zamontowano światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy, czyniąc je bardziej widocznymi dla pieszych. W dolnej części umieszczono właściwe światła (mijania i drogowe), aby powstrzymać je przed oślepianiem pojazdów jadących z przeciwka i pieszych.

Układ napędowy korzysta z silnika spalinowego o pojemności 2,5 litra. W trybie szeregowym (Series Drive), kiedy silnik spalinowy pełni funkcję generatora, pracuje z zachowaniem jak najwyższej efektywności cieplnej. Pojemność skokowa silnika została zoptymalizowana z myślą o jeździe w trybie równoległym (Parallel Drive). System włącza wyższe przełożenie podczas jazdy z wysokimi prędkościami (zgodnymi z przepisami), aby osiągnąć niższe zużycie paliwa w normalnych warunkach, zaś niższe dla lepszego przyspieszenia podczas jazdy pod górę lub podczas wyprzedzania.

Koncepcyjny pojazd ma zasięg rzędu 120 km podczas jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz całkowity zasięg rzędu 1200 km z pełnym zbiornikiem paliwa oraz naładowanymi w pełni akumulatorami, przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie poniżej 26 g/km.

Mitsubishi ASX z roku modelowego 2017 ma zmodyfikowany przedni zderzak z chromowanymi listwami, a część centralna została polakierowana na czarno, co przywodzi na myśl nowego Outlandera lub koncept eX-Concept. Ponadto, górna atrapa chłodnicy jest teraz wykonana z cienkich, czarnych listew umieszczonych poziomo. Element ten łączy się z reflektorami, zapewniając spójny wygląd przedniej części nadwozia.

Oprócz nowego przedniego pasa, ASX na rok modelowy 2017 w specyfikacji europejskiej zostanie również wyposażony w antenę dachową w kształcie płetwy rekina, mocniej wyprofilowaną tylną kanapę oraz tapicerkę z nowego materiału. W gamie pojawił się turbodiesel o pojemności 1,6 litra o mocy 114 KM (z systemem Auto Stop & Go, 6-biegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD), a w katalogu nowe wyposażenie (18-calowe wieloramienne, aluminiowe obręcze kół, wstawki dekoracyjne w czarnym lakierze fortepianowym na kole kierownicy, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne).

Do nowych elementów wyposażenia modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2017 należą (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia) przełącznik priorytetu EV (powstrzymuje sterownik układu napędowego przed przełączaniem w tryb hybrydowy, co pozwala na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej na żądanie kierowcy), elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold.

Auto można wyposażyć w wystem ostrzegania o pojazdach w martwym polu (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu (Rear Cross Traffic Alert (RCTA), system zapobiegający kolizjom (Forward Collision Mitigation) uzupełniony o funkcję wykrywania pieszych (Pedestrian Detection Function), asystenta świateł drogowych, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED.