Oto następca Yeti. Škoda potwierdza model Karoq

Škoda oficjalnie potwierdziła wcześniejsze doniesienia prasowe na temat wprowadzenia do swojego portfolio zupełnie nowego crossovera o nazwie Karoq. Nowy model zastąpi w gamie czeskiego producenta model Yeti. Premiera samochodu odbędzie się 18 maja na terenie Szwecji.

Nazwę przejęto z języka pierwotnych mieszkańców Aleutów, archipelagu wysp znajdującego się w pobliżu Alaski. Kontynuuje ona nowa terminologię, która zastosowano już w przypadku Škody Kodiaq (z literą „Q” na końcu).

Nowy model, który zastąpi Yeti, będzie produkowany w Kvasinach. Nie wyklucza się jednak dołączenia tego modelu do palety powstającej poza macierzystą fabryką (Chiny, Rosja). Pierwsze samochody trafią do użytkowników w drugiej połowie 2017 r.

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia. Karoq zostanie wyposażony w szereg systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona między innymi poprawiających komfort asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy – Emergency Assist.

Paleta jednostek napędowych, które zawitają pod maskę nowej Škody składa się z pięciu propozycji – dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Obydwie benzynowe i dwa wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

Źródło: Skoda Auto Polska
oprac. MF/jab