Opel – Plan Pace! działa

Wstępne podsumowanie 12 miesięcy działalności Opla wskazuje na poprawę konkurencyjności we wszystkich obszarach. Umożliwia to przywrócenie rentowności i wznowienie inwestycji. Dlatego już niedługo zostaną wprowadzone zmiany w gamie modelowej.

Jedną z ważnych dźwigni trwałego sukcesu ekonomicznego jest poprawa konkurencyjności we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy. W pierwszej połowie roku Opel obniżył koszty stałe o 28 procent. We wszystkich zakładach podpisano kompleksowe porozumienia z partnerami społecznymi dotyczące poprawy konkurencyjności. Firma wywiązała się też z obietnicy racjonalizacji struktur wyższej kadry zarządzającej. W ciągu ostatniego roku liczba stanowisk na tym szczeblu została zredukowana o jedną czwartą.

Można więc powiedzieć, że w rok po prezentacji strategicznego planu Pace! zarówno Opel, jak i Vauxhall, mają szanse spełnić poczynione założenia. „Plan PACE! działa! Opel będzie trwale rentowny, elektryczny i globalny. To powód do dumy dla każdego pracownika. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy udało się nam przeprowadzić reorganizację i zmienić sposób myślenia. Odnotowaliśmy zysk za pierwsze sześć miesięcy 2018 roku w wysokości 502 milionów euro i wciąż ciężko pracujemy na nasz sukces” — podkreślił Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Przedstawiciele marki zauważają coraz większe korzyści z integracji z Groupe PSA. Pojazdy oparte na wspólnych platformach przystosowanych do różnych rodzajów napędów są nawet o 50 procent bardziej efektywne kosztowo w fazie opracowywania. Dodatkowo charakteryzują się wyższą jakością. Korzyści zauważane są również w strukturach sprzedażowych w wielu europejskich krajach. Tworzone są również wspólne piony globalne.

Warto wspomnieć, że Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim wzmocniło swoją pozycję. Jest to obecnie jeden z głównych ośrodków badawczych w Groupe PSA. Prace badawcze dotyczą m.in. projektowania siedzeń, ogniw paliwowych czy systemów wspomagających kierowcę. Poza tym badania prowadzone są w odniesieniu do lekkich pojazdów użytkowych oraz nowej rodziny czterocylindrowych silników benzynowych.

Cel elektryfikacja

Dostęp do zaawansowanych platform Groupe PSA pozwala również na rozbudowanie gamy modelowej. Cztery zelektryfikowane pojazdy firma będzie oferowała już w 2020 roku. Wśród nich będzie nowa Corsa w wersji zasilanej wyłącznie z akumulatorów oraz Grandland X PHEV, czyli pierwszy hybrydowy Opel z możliwością ładowania ze źródła zewnętrznego. Pojazdy te stanowią integralne elementy ofensywy produktowej Opla. W ciągu najbliższych dwóch lat firma wprowadzi na rynek aż osiem nowych modeli. Do 2024 roku każdy model Opla będzie dostępny w wersji elektrycznej.

Opel jest świadomy, że rozwój elektryfikacji jest zależny od infrastruktury ładowania. Dlatego też będzie on uczestniczyć w projekcie dotyczącym tej infrastruktury, realizowanym w centrali firmy wspólnie z władzami miasta Rüsselsheim oraz innymi partnerami.

Lekkie dostawczaki dźwignią handlu

Opel chce również zawojować w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W średnim okresie firma chce zwiększyć swój udział w tym rynku do takiego samego poziomu, jaki odnotowuje w przypadku samochodów osobowych. Ma się to udać dzięki nowelizacjom umów dealerskich (teraz każdy dealer Opla może sprzedawać także lekkie pojazdy użytkowe) oraz całkowicie odnowionemu asortymentowi.

Wideo

III Międzynarodowe Targi EkoFlota: Innowacje, Ekologia, Mobilność – podsumowanie
The best of Poznań Motor Show 2018
[Genewa Motors Show 2018] Nissan IMx KURO i Nissan LEAF
The best of Geneva International Motor Show 2018
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności